Heb ik mijn product key nodig als ik windows xp sp2 opnieuw wil installeren?

Ik heb het politie buma stemra virus waardoor ik alleen nog maar een wit scherm zie als ik inlog..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Heb je geen herstel DVD gekregen toen de de computer aanschafte? Dan kan je hem terug zetten naar de situatie
bij aanschaf. Zo niet, dan vrees ik dat je de product key moet gebruiken. Aan de vraag te oordelen lijkt het erop alsof je hem niet voor het grijpen hebt. Hem je hem wel dan is het opnieuw activeren toch geen probleem?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
de code op de sticker is voldoende het maakt niet uit welke cd je gebruikt
als de windows versie dezelfde is
dus een XP home serie nummer werkt niet op een xp prof en omgekeerd
maar ik vraag me wel even of of je nu niet een ene sp2 update cd te pakken hebt ? dat is alleen de update
ziet de cd er glimmend uit met een soort holografisch effect ? dan is het idd een goeie cd
Zolang XP er nog op staat is er niks aan de hand, de product key is gewoon op te vragen via een simpel programmaatje of door even in het register te loeren.

Jellybean keyfinder:

http://magical-jelly-bean-keyfinder.nl.softonic.com/?ab=7

Goed de code even overschrijven en opnieuw installeren met de juiste Windows XP CD. Andere talen en bits-versies lukken meestal niet.

Toegevoegd na 42 seconden:
En om antwoord te geven op je vraag :D. Ja je hebt die code nodig voor verse installatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar dus VOOR dat je wat gaat doen EERST jellybean draaien en de code overschrijven. Als je begint met herinstallatie ben je de lul.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me moeilijk om eerst jellybean te draaien als je niet in je systeem kan komen. Maar, misschien zie ik het te somber in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah zie ik nu ook in de vraag ja :P Heb je al geprobeerd via veilige modus in te loggen? Even f8 (of f5) indrukken tijdens het booten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee als je OPNIEUW installeert is de code weg, die staat in het register beschreven en die haal je weg tijdens installatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even opnieuw opstarten en f8 een paar keer indrukken voordat windows logo zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in veilige modus opstart krijg je ook het witte scherm?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een CD iso van een USB draaien is vrij listig, gewoon op CD branden zal een grotere kans geven op succes (ik kan het weten ben vaak zat bezig geweest ermee en vaak zonder succes).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoeft niet eens, alle cd brandprogramma's kunnen direct ISO's op de cd branden. Dat is wel een aparte optie. Je moet dan dus niet een cd overhouden met alleen: D:\Bestand.ISO
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SP2 of niet zou niet uit moeten maken, de rest komt overeen dus voldoet. Zolang de code niet al gebruikt is op een andere PC zou dit goed moeten zijn.
Dit is absoluut niet nodig.
U kan sp2 downloaden van op de Microsoft website, die controleert automatisch uw nummer alvorens de download te starten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, maar als het goed is staat die gewoon op de sticker
als je pc of laptop over een recovery partitie beschikt heb je niet perse een cd nodig als deze tenminste niet door het virus is aangetast ?
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
ik denk dat je over de oude versie heen hebt geïnstalleerd ? dat werkt in dit geval niet je moet nu een echt schone partitie maken dus opnieuw beginnen en als je moet kiezen welke partitie of welke windows partitie dan kun je die beter formateren of nog beter partitie helemaal verwijderen
en dan de vrijgekomen ruimte weer helemaal opnieuw partitioneren en formateren
zodra je dat doet pakt windows meestal vanzelf de partitionering en formatering vanzelf aan
en daarna gaat ie gewoon installeren
succes
capthavoc
11 jaar geleden
je volgt gewoon de stappen tot het moment waarop de pc vraagt wil je over de oude versie installeren ?
daar krijg je ook de mogelijkheid omdat niet te doen
in het volgend scherm krijg je de partitie te zien met daaronder de mogelijkheden om de partitie te verwijderen
zodra je dat gedaan heb
kom je terug in het scherm waar nu staat ongebruikte ruimte
deze selecteer je
maak de partitie opnieuw aan en formateer daarna
NTFS volledig
daarna pakt de setup het vanzelf weer op
(de formatering kan echt effe duren)