Waarom loopt de tijd op de pc achter?

Hallo

Op mijn vaste pc loopt de tijd soms achter, ondanks dat het ingesteld staan dat hij synchroon loopt met internet. Ik kan de tijd wel manueel instellen.

Waar loopt het fout?

Groeten

5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Allereerst kun je de instelde locatie (regio) eens controleren. Open start, instellingen, datum tijd en regio. Open de regio en zorg ervoor dat bovenin de juiste regio is ingevuld.

Wat soms ook kan voorkomen, is dat de tijd van de BIOS zich reset wanneer de batterij op het moederbord leeg is. In dat geval dien je die eens te vervangen.