PC start niet meer op!

Hallo!
Ik kreeg daarnet een melding of ik het opstartherstel wilde gebruiken. Ik gebruikte echter mijn tweede keuze, windows normaal opstarten.

Het probleem was dat ik na het windows logo niks meer zag, dus ik dat geen inlogscherm. Ik hoorde wel geluid maar ik zag niks, ik drukte mijn wachtwoord in en drukte op enter. Ik hoorde het geluidje dat ik in mijn pc was, zonder beeld.

Daarna startte ik hem opnieuw op door ongeveer 10 seconden op het knopje te drukken, daarna startte ik mijn Windows 7 pc op in veilige modus en probeerde een systeemherstel. Dit lukte niet, startte mijn pc weer op en drukte op F8 zodat ik het opstartherstel alsnog kon uitvoeren.

Dit deed ik maar hij kon geen problemen detecteren, daarna heb ik nog twee keer in F8-modus een systeemherstel gedaan en dat mocht ook niet baten. Nu kan ik alleen nog maar in die lelijke Veilige Modus computeren, weer iemand een oplossing?

Het liefst niet door te herstellen naar de fabrieksinstellingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn drivers up to date?
probeer ccleaner te draaien.

Antwoorden (3)

Probeer een systeemherstel van een datum van enkele dagen geleden toen alles nog wel functionoorde. Start-->bureauassecoires-->systeemwerkset-->systeemherstel. Je config wordt nu teruggezet naar de waarden van enkele dagen geleden. Moekt lukken!!

Toegevoegd na 41 seconden:
dit kan gewoon doen vanuit de veilige modus, als je systeem helemaal pgestart is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het makkelijkste is als je op F8 drukt en dan automatisch opnieuw opstarten uitschakelen kiest.

nu krijg je namelijk de foutmelding te zien waar het aan ligt.

vaak zijn het drivers die niet meer helemaal lekker zijn maar welke driver het is kun je dan vaak zien.

als je dat in de reactie zet kunnen we je makkelijker verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer na te gaan / te herinneren wat je als laatste hebt gedaan of hebt geinstalleerd (soms duurt het even voordat je het weet, soms is het echt iets onbenullig) of kijk even of er wellicht als laatste een update is geinstalleerd: Wat je als laatste hebt gedaan deinstalleren in Veilige modus kan het probleem eenvoudig oplossen.

Natuurlijk kan het ook hardwarematig zijn, maar aangezien je wel in veilige modus kunt opstarten geeft dit nog niet mijn eerste keus.

Je kan eventueel ook via de originele CD een reparatie proberen uit te voeren, maar dan kan je wel een paar instellingen gaan missen.

Succes!