hoe kan ik mijn beeld weer goed zetten?

mijn beeld in windows 10 is opeens verandert toen mijn pc aan stond. het is nu uitgerekt, beetje ingezoomd en niet meer scherp. mijn resolutie staat gewoon zo als die hoord en en altijd heeft gestaan

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb al van alles geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden helaas.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
fremar
6 jaar geleden
eventueel systeemherstel proberen?
fremar
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/programmeren/vraag/120293/ineens-erg-groot-beeldscherm-computer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
idd, daarom hoop ik op een beter antwoord die voor de oplossing zorgt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je bijgeval nog een ouderwetse beeldbuis? Dan zou de focussering fout kunnen zijn. Ik weet niet of dat nog reparabel is...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb precies hetzelfde.Heb een Acer Aspire One met Windows 10 erop. Ronde logo's zijn elips geworden.Foto's allemaal te breed. Bij de blauwe werkbalk van Facebook kom ik amper bij het pijltje voor af te sluiten. Systeemherstel gedaan maar geen resultaat. Bij resolutie staan maar twee mogelijkheden en daar heb ik de hoogste van(aanbevolen). Ctrl + nul werkt ook niet. Ctrl en scrollen word alleen de tekst kleiner maar de balken niet. Wie weet raad?
capthavoc
6 jaar geleden
Heb meer het vermoeden dat het aan je monitor ligt niet aan de videokaart resolutie dus je zult denk ik moeten gaan fiddelen met de knopjes op de monitor zelf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
monitor is nog geen jaar oud en staad gewoon op de instelinngen waar die altijd op heeft gestaan dat is het probleem helaas niet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hier ook sinds gisteren ik denk dat windows een update heeft verricht. Ik heb een laptop uit 2011. Ik denk dat de drivers geupdated zijn. Ik heb de avond ervoor mijn laptop gebruikt deze is in de slaapstand gegaan en de volgende dag had ik dit probleem.

Antwoorden (1)

Je moet naar het configuratie scherm vervolgens klik je op 'vormgeving en persoonlijke instellingen' daarna 'Beeldschermreolutie aanpassen' klik dan op de juiste resolutie van jouw scherm (Meestvoorkomende resolutie is 1920 x 1080). En voila als het goed is is het beeld weer normaal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij beeldresolutie heb ik maar twee mogelijkheden. n.l. 1024x768 en 800x600. Hij staat op de aanbevolen hoogste resolutie. Kan niet een andere er bij zetten. Dus helaas!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
staad op de resolutie van mijn scherm