Jailbroken: ontsnapt uit de gevangenis

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat is vast niet wat je bedoelt;
Officieel is jailbroken de Engelse term voor is een Engelse term voor de handeling die het mogelijk maakt om op een iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV softwaretoepassingen te laden die door de firma Apple niet erkend zijn. Zodra een iPhone gejailbreakt (opengebroken) is, wordt het mogelijk toepassingen te downloaden die niet via het officiële distributiekanaal van Apple, de App Store, te verkrijgen zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een begrijpelijke (eenvoudige) definitie:
Jailbreaking is een proces dat gebruikers toelaat applicaties van derden (niet gesigneerde code door Apple) op hun iDevices (iPad, iPhone, iPod Touch of AppleTV) te draaien door het unlocken van het (i)OS (operating system) waardoor ze toegang krijgen tot de bron (root) van het systeem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus: zouden de makers van de website Jailbreaking.nl niet deskundig zijn.

Andere antwoorden (1)

http://nl.bab.la/woordenboek/engels-nederlands/jailbroken

Gekraakt.

Zo kan je een ipad/iphone jailbreaken of een PS3. Vaak om er op die manier ongeauthoriseerde of gekraakte code op te draaien.