Windows 7: Hoe rangschik je pictogrammen in een map zoals jij dat wilt?

Ik heb op mijn Bureaublad een map met televisiezenders en wil die handmatig rangschikken in de volgorde zoals IK ze wil hebben. Dus: NL1 - NL2 - NL3 - rtl4 enz.
Maar bij rechtsklikken kun je alleen kiezen uit: op naam, type, grootte etc.
Natuurlijk kan ik de namen van de bestanden wijzigen en laten beginnen met een nummer, maar dat wil ik niet. Ik heb nog meer mappen met veel bestanden waar zich hetzelfde probleem voordoet en als je gaat nummeren en er komt eens een bestand bij dat ertussen moet, kan je de hele boel hernummeren.
Heeft Windows 7 hier een oplossing voor? Bij XP kon dat namelijk allemaal wel. Ik ben nooit aan Vista begonnen omdat ik dat een onding vond, maar W7 vind ik al net zo'n onding. Je bent steeds minder baas over je eigen pc.

Toegevoegd na 12 minuten:
Op het bureaublad zelf kun je naar hartelust de pictogrammen verslepen en neerzetten waar je wilt. En dat bedoel ik dan... Waarom lukt dat niet binnen de mappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Daar kunnen we kort over zijn: dat kan niet.
Die mogelijkheid is er al bij Vista uitgehaald. Heel erg vervelend.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, jammer dan. Zo wordt elke nieuwe versie van Windows een verslechtering. Misschien toch maar eens Microsoft van me afschudden en ergens anders aan beginnen.

Andere antwoorden (3)

Wat je kunt doen is benoemen, rangschikken en herbenoemen waarbij je rekening houdt met de mogelijkheid dat er nog wat tussen kan komen door extra karakters in te voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook de benoeming laten voor wat het is en er in jouw keuzevolgorde een a. en b. en c. enzovoorts aan toevoegen. Wel ervóór natuurlijk.

Toegevoegd na 14 minuten:
Komt er daarna nog eens een map bij, bijvoorbeeld tussen d. en e. dan noem je die map e.a. en daartussen de volgende e.b.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit soort situaties kies ik zelf altijd de bestandsnamen en begin ik met een nummer. Dan is de volgorde altijd zoals ik het wil.

Dus:
01. NL1
02. NL2
03. NL3
10. RTL4

Of met datums: