Hoe komt het dat ik steeds een hoofdletter krijgt?

Als ik teksten typt krijg ik als ik op enter druk,bij de nieuwe regel
steeds een hoofd letter.
Wat moet ik veranderen?

11 jaar geleden
1.5K
burgos
11 jaar geleden
Je merkt het al ik ben een oudje op de computer.
Maar als ik nu korte zinnen wil maken?kan ik
niet op enter drukken dus,wat dan??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan gebruik je de toets combinatie shift & enter. Je drut de shift toets in en slaat tegelijkertijd op enter.

Het beste antwoord

Enter betekent voor je computer einde van de zin
Je moet gewoon doorschrijven tot je zin eindigt. De zin wordt automatisch gebroken naar de volgende regel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De enter ( harde return) gebruik je als het goed is alleen om een nieuwe alinea te beginnen en een alinea begint nu eenmaal met een hoofdletter. Als je toch graag je zin op een nieuwe regel wilt beginnen zonder dat je ook een nieuwe alinea begint gebruik je shift-enter ( zgn. zachte return). Voordeel hiervan is dat er ook geen witruimte ontstaat tussen de regels.
Let wel op dat een zachte return gevolgen heeft als je tekst gaat opmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dit fenomeen zich voordoet met een Word documenten dan kan u dit afzetten.
Klik op het Office embleem helemaal links boven en dan op Opties voor Word.
U krijgt nu een nieuw tabblad waar u dat kan afzetten, of aanzetten als u dat weer wilt.