Hoe zorg ik ervoor dat mijn printer alleen kleurcardridges gebruikt en geen zwart?

Mijn zwarte cartridge is leeg. Alle 3 de kleurcartridges zitten nog halfvol. Hoe stel ik in dat de printer die 3 gebruikt. Nu doet ie niks. En ik vind het jammer om die halfvolle cartridges weg te gooien.

1.1K
Amadea
6 jaar geleden
Welke printer heb je, merk en soort?
Iloon2punt0
6 jaar geleden
Epson XP-225 En nee ik koop cartridges als pakket, veel goedkoper. Anders betaal je voor die zwarte net zoveel als normaal voor 4.
En ik moet nu printen en de winkels zijn dicht.....
Antoni
6 jaar geleden
De MediaMarkt is in veel steden open tot 21:00 uur.
Iloon2punt0
6 jaar geleden
Daar gaat het niet om. ik vraag naar hoe ik kleur moet instellen. Niet welke winkels open zijn en dat ik alleen een zwarte moet kopen en ik woon niet in een stad. Dus graag gewoon antwoorden op de vraag en verder geen verkooppraatjes. Dank u,
Antoni
6 jaar geleden
Soms ligt een oplossing ergens anders dan je eerst denkt. Dat geven we aan in deze reacties. Op een antwoord zal je nog moeten wachten. Misschien dat er iemand is die dat kan geven. Als je eigen printer niet goed werkt en er geen oplossing komt, kan je misschien gebruik maken van een printer bij een vriend(in), een familielid of de zelfs de buren.
Antoni
6 jaar geleden
@Iloon2punt0, heeft het antwoord van @Amadea van 20:46 uur een oplossing voor je gegeven?

Antwoorden (1)

Alleen als de zwarte inkt nog niet helemaal op is heb je deze mogelijkheid, zo staat in de handleiding van jouw printer. Want er wordt zwarte inkt verbruikt om de kwaliteit van de printkop te handhaven. Je kunt een mengsel van kleureninkten gebruiken om zwart te maken. Dat ziet er wel anders uit dan zuiver zwart, en de afdruksnelheid is vertraagd. Deze functie is alleen beschikbaar als je de volgende instellingen in de printerdriver selecteert:
- papiertype Gewoon papier
- kwaliteit Standaard
- Epson Status Monitor 3 ingeschakeld (dat staat onder Extra instellingen op het tabblad Hulpprogramma's).
- Je krijgt nu via een hulpvenster de keuze om zwart samen te stellen.
6 jaar geleden
Iloon2punt0
6 jaar geleden
Ik heb gevonden wat je zegt. Maar die vraag over samenstellen krijg ik wel, maar de printer print niet. Hij begint wel met verwerken en te "rammelen" maar dan komt er weer die foutmelding dat de inkt bijna op is.