Moet ik mijn computer formatteren?

Tijdens opstarten van mijn comp. wordt er aangegeven dat ik twee besturingsprogramma's heb, namelijk Windows 8 en Windows 10. Wat kan ik hier aan doen want ik heb alleen Windows 10 geïnstalleerd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, je hoeft je computer niet te formatteren. Als je geen Windows 8 op je pc hebt, vergist Windows zich dus. Je kunt in dat geval de instelling dual-boot zo veranderen in single-boot: Klik met de rechtermuisknop op de startknop en kies Systeem. Klik in het linkerpaneel van het venster dat tevoorschijn komt op Geavanceerde systeeminstellingen. Klik op het tabblad Geavanceerd onder Opstart- en Herstelinstellingen op de knop Instellingen. Kies hier Windows 10. Haal het vinkje weg bij Lijst met besturingssystemen ... seconden weergeven. Toegevoegd na 36 minuten: Aanvulling: als je wel Windows 8 zou hebben en niet meer wilt, hoef je overigens niet je hele computer te formatteren maar alleen de partitie waar Windows 8 op staat (na verplaatsing van de eigen bestanden die misschien op die drive staan).

Bronnen:
https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100