Wat moet ik doen nu mijn bestanden weg zijn na de laatste Windows 10 update?

Afgelopen nacht is Windows geupdatet.

Nu krijg ik de melding "We can't sign into your account". Bovendien zijn mijn bestanden verdwenen (documenten, afbeeldingen, programma's, alles). Wel is er 160 GB van mijn harde schijf bezet (dit kan toch niet alleen Windows zijn?).

Als iemand kan helpen... Graag!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Theoretisch zou het verwijderen van de laatste update moeten werken.
Klik op “Start –> Instellingen –> Bijwerken en beveiliging”.
Via de link "Geschiedenis van uw updates" weergeven is te zien welke updates zijn geïnstalleerd. Je laatste updates zijn te verwijderen via de link "Installatie van updates ongedaan maken".
Ook te bereiken via het configuratiescherm, onderdeel "Programma’s en onderdelen", taak "Geïnstalleerde updates weergeven". Rechtermuisklik op de betreffende update, optie Verwijderen.
Met name updates KB3194496, KB3189866 en KB3193494 blijken problemen te geven bij gebruikers.

Systeemherstel
Anders zou systeemherstel moeten helpen: zet de computer terug naar de situatie van gisteren of eerder.

Toegevoegd na 2 uur:
Er zijn veel meer mensen met dit probleem.

Oplossingen die ik gevonden heb:
- Login met je accountnaam en wachtwoord van Outlook.com (indien je die hebt).
- Start op in Safe Mode. Log in en daarna kun je weer normaal inloggen.
- Recovery: ga naar Configuratiescherm (eventueel bij nieuw aangemaakt account) en kies "Restore System Files and Settings".
Zie link.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Updates kan ik ongedaan maken. Maar ik denk dat ik dan mijn bestanden zeker kwijt ben? Of is dat niet zo? Terug naar een eerdere versie werkt niet. Dit heb ik al geprobeerd. Windows geeft aan dat dit niet mogelijk is.
SimonV
7 jaar geleden
Er zijn veel meer mensen met dit probleem. Oplossingen die ik gevonden heb:
- Login met je accountnaam en wachtwoord van Outlook.com (indien je die hebt).
- Start op in Safe Mode en schakel je virusscanner uit. Zet de virusscanner na opnieuw normaal inloggen weer in. Hopelijk krijg je dan je bestanden ook weer terug. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-security/we-cant-sign-into-your-account-after-anniversary/46e041c2-0ec8-44b0-b44d-96b3098cbff3
SimonV
7 jaar geleden
Uitschakelen virusscanner lijkt niet altijd nodig te zijn. Daarnaast hielp Recovery bij iemand: ga naar Configuratiescherm (eventueel bij nieuw aangemaakt account) en kies "Restore System Files and Settings". Zie bovenstaande link.
Pieter2011
7 jaar geleden
@MaxWolfje
Ik heb de 'Win10 Jublileum-update' waarover het hier gaat een tijdje terug uit nieuwsgierigheid zelf opgezocht en geïnstalleerd. Daarna werkten de speakers van m'n pc niet meer. De update weer verwijderd via de eerste methode die SimonV noemt. Dat ging probleemloos. @SimonV
+
Maar... blijft die update niet telkens automatisch terugkomen?
Pieter2011
7 jaar geleden
Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1658341
SimonV
7 jaar geleden
De update zal automatisch terugkomen. Het probleem is bij Microsoft bekend, dus de kans bestaat dat de update verbeterd wordt.
Pieter2011
7 jaar geleden
De discussie in de link gaat weliswaar niet over de Jubileum-update, maar geeft misschien toch mogelijke oplossingen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uiteindelijk heb ik de PC in veilige modus gestart en een backup terug kunnen zetten. Dit werkte gelukkig wel. Je kunt automatisch updaten uitzetten, dit gaat echter wel wat lastiger dan bij de vorige Windows versies. Services --> Windows Updates --> Rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Opstarttype: uitgeschakeld & "stoppen" klikken --> Toepassen.