Hoe reset ik mijn pc als Windows het niet meer doet?

Ik heb dus een nieuwe laptop met een ssd schijf, maar heel Windows stond daar op dus besloot ik die te verplaatsen naar de terrabyte aan geheugen die naast de ssd erop zit. Copy pasten en dan alles wat op de ssd staat is dus niet zon goed idee. Maar toen leek me dat wel slim en nu doet mijn hele Windows 10 het niet meer. Ik wilde hem resetten via instellingen maar de bestanden voor hem te resetten waren ook kapot. Ik heb geen Back-up en als ik mijn laptop weer opstart zegt hij dat Windows mist
Kan iemand me helpen ??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
gvrox
7 jaar geleden
Waarom zou je Windows willen verplaatsen van een SSD naar (vermoedelijk) een harde schijf ?

Het beste antwoord

Aangezien je laptop een SSD heeft zal hij vast ook wel een EFI bios hebben
bij het opstarten zie je waarschijnlijk wel welk key te daarvoor moet gebruiken om in het bios te komen daar vindt je vast wel de optie om windows 10 te herstellen/installeren via net
sluit je laptop aan op een netwerkkabel en start de laptop op en druk op tijd die key in om in de bios opties te komen en zoek die optie
dit zal er een kale windows 10 op zetten (zeg maar de minimale boot)
het kan dus zijn dat je nadat je weer gewoon herstart nog helemaal alles verder moet laten installeren

het kan handiger en sneller zijn het via een usb stick te doen

zie link

als het goed is vraagt windows 10 niet om een serie nummer
als deze laptop origineel met windows 10 kwam
heb je en upgrade uitgevoerd vanaf windows 7 of 8 dan heb je misschien dat serial nummer nodig
capthavoc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel alles doet het weer. Je hebt me van m'n moeder gered :)