Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schakel ik het touch-toetsenbord uit in Windows 10?

Elke keer als ik in een tekstvak klik en wil typen verschijnt automatisch het touch-toetsenbord van Windows (zie bijlage). Ik heb al op het internet gezocht naar een oplossing, maar helaas zonder resultaat.

Alvast dank voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je klikt op Alle apps, kiest voor Toegankelijkheid, en schakelt Schermtoetsenbord in. Daar klik je rechtsonder op Opties. Daar staat onderaan in het blauw "Bepalen of het schermtoetsenbord wordt gestart wanneer ik mij aanmeld". Klik daarop en haal het vinkje weg bij 'Schermtoetsenbord' gebruiken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarna uiteraard afsluiten met OK.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat vinkje staat bij mij uit, maar het toetsenbord verschijnt nog steeds.
Amadea
7 jaar geleden
Zou het dan kunnen dat je jouw apparaat in de Tabletmodus hebt staan? Dan klik je rechtsonder op het plaatje van een liggend vel papier met lijnen (dat is van het Actiecentrum), en door nogmaals op Tabletmodus te klikken zet je dat weer uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat was het eerste wat ik nakeek en die staat ook uit. Ik heb het idee dat er iets mis is binnen mijn Windows, want wanneer ik het vinkje bij Schermtoetsenbord aan- en vervolgens weer uitvink verschijnt het toetsenbord niet meer. Maar na een herstart van de pc is het weer raak terwijl het vinkje dan nog steeds uit is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding