Is het mogelijk om xp en vista zodanig in een netwerk te zetten dat op beide computers elkaars vaste schijven gedeeld kunnen worden?

xp home desktop en vista home basic laptop zitten samen goed werkend in een thuisnetwerkje.
we willen beiden elkaars schijven en programma's kunnen gebruiken, en niet alleen mappen delen.

is dit mogelijk? ( moeilijk of niet... KAN het? )

thanks!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jahoor en ook niet moeilijk.
Ga op de schijf staan die je wilt delen (niet fysiek, maar met de muis, oef)
Rechter muisknop. Delen en beveiligen, dan delen en aanvinken dat andere gebruikers er ook wat mogen wijzigen
Moet nu in het netwerk te zien zijn en te benaderen.
Je kunt er nu met elke pc bij (windows 98, 2000, xp en vista.)
Als je 98 draait maak dan de mapnamen niet te lang, daar verslikt ie zich in ;-)

Toegevoegd op 25-05-2009 15:38:44
Oeps niet helemaal zuiver gelezen.
Niet alle progs uit xp draaien onder vista en andersom, elke pc zal z'n eigen besturing houden (of je moet vitueel gaan werken) maar je kunt wel programma's van de andere pc op de ene installeren (mits compatibel)
Grote bedrijven laten vaak alle programma's op het mainframe lopen en die bedien je als gebruiker op je PCtje, het werkt maar hoe weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een oplossing die ikzelf super vind is gebruik maken van www.logmein.com je moet op beide pc's het (gratis) programma installeren, en vervolgens kun je van overal ter wereld je pc bedienen (zonder lastig te hoeven doen met port forwarding etc). gewoon even je username en wachtwoord invullen op logmein.com en je kunt aan de slag

oh, je kunt natuurlijk ook even kijken naar de programma's die windows zelf biedt: bureaublad op afstand ofzoiets. dat staat onder start-> programmas -> bureau accessoires -> en dan in een van die mappen

good luck!