Kan je zelf de registers van je pc actualiseren?

Een aantal jaren terug had ik een pc die plots niet meer ging omdat de registers verouderd waren. Ze hebben die dan geactualiseerd, kostte 60 €.
Die man zei "eigenlijk kan je dat ook zelf". De winkel, Mycom, is ondertussen failliet helaas dus ik kan het daar niet meer vragen hoe het moet.
Nu begint mijn laptop wat dezelfde kuren te verkopen, dus ik vrees dat ik binnenkort weer hetzelfde probleem zal hebben. Kan ik effectief zelf de registers actualiseren en zo ja, hoe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja dat kan wel met een zogenaamde registry cleaner. Er worden veel verschillende gratis aangeboden. Goeie zijn (mijn mening) CCCleaner, Regcleaner. Beste zoek je even een recensie in een computerblad. Daar staan ook de valkuilen bij en de slecht beoordeelde cleaners.

Nee, dat kan niet. Het is megabytes groot, en je hebt als gebruiker geen idee wat er allemaal in genoteerd staat. Als je ook maar iéts verandert heb je grote kans dat je computer niet meer draait, en dat alle data op je harde schijf onvindbaar wordt, en dus kwijt is. Kom niet aan het register.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100