Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zelf de registers van je pc actualiseren?

Een aantal jaren terug had ik een pc die plots niet meer ging omdat de registers verouderd waren. Ze hebben die dan geactualiseerd, kostte 60 €.
Die man zei "eigenlijk kan je dat ook zelf". De winkel, Mycom, is ondertussen failliet helaas dus ik kan het daar niet meer vragen hoe het moet.
Nu begint mijn laptop wat dezelfde kuren te verkopen, dus ik vrees dat ik binnenkort weer hetzelfde probleem zal hebben. Kan ik effectief zelf de registers actualiseren en zo ja, hoe?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ja dat kan wel met een zogenaamde registry cleaner. Er worden veel verschillende gratis aangeboden. Goeie zijn (mijn mening) CCCleaner, Regcleaner.

Beste zoek je even een recensie in een computerblad. Daar staan ook de valkuilen bij en de slecht beoordeelde cleaners.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet.
Het is megabytes groot, en je hebt als gebruiker geen idee wat er allemaal in genoteerd staat.
Als je ook maar iéts verandert heb je grote kans dat je computer niet meer draait, en dat alle data op je harde schijf onvindbaar wordt, en dus kwijt is.
Kom niet aan het register.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is exact: "de registers van je pc actualiseren" dan?
Reddie
7 jaar geleden
@MrTomaat,
Ik ga er van uit dat vs met "de registers" HET register bedoelt. War vs wil actualiseren is mij niet duidelijk.
Verder zitten er in de CPU diverse registers, maar die worden door alle programma's gebruikt, en daar is geen enkele invloed op uit te oefenen.
Vandaar dat ik in mijn antwoord HET register bedoel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
War vs wil actualiseren is mij niet duidelijk. Dat was mijn punt, ik ken het hele begrip "actualiseren van het register" niet.
Cryofiel
7 jaar geleden
Actualiseren ken ik ook niet. Wel opschonen. Dat betekent in de praktijk alle overbodige en/of ongeldige waarden verwijderen, en het Register defragmenteren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding