Waarom is de 64 bits versie windows 7 OEM goedkoper dan de 32 bits?

kan je die ook zonder probleem op een 32 bits systeem zetten ? ;)
wij benne zunig.;)

capthavoc
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het antwoord niet, vandaar een reactie. Zou je ook een groene deur op een rode auto zetten als deze goedkoper is?
capthavoc
14 jaar geleden
Volgens mij kan mijn processor het wel hebben maar mijn moeder bord wellicht niet ?
maar waarom is die 64 bits nou goedkoper ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je CPU 64-bits is, dan kan 't. Naar je moederbord hoef je dan verder niet te kijken.

Het beste antwoord

Ten eerste zou je op je bestaande computer geen OEM mogen installeren.

Nu dan het goede nieuws: de 64 bit versie bij Windows 7 is exact hetzelfde als de 32 bit versie. Hij vraagt bij het installeren of je in 32 of 64 bit wilt installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
dat wist ik niet dus handig tip

Andere antwoorden (4)

Als je een 32 bits systeem hebt, dan kan je daar geen 64 bits OS op installeren. Zoek op wat voor processor je hebt.
Maar je vraag roept bij mij wel weer vragen op.
Ik dacht dat de OEM versie alleen maar bij nieuwe systemen geleverd mocht worden.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even de Upgrade Advisor draaien en je weet het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je ;o)
Dat moet marketing zijn... Wellicht zijn er minder 64 bits processoren verkocht en zijn de 64 bitters bereid er meer voor te betalen...

Het is echt niet zo dat een 64 bits Windows duurder IS dan een 32 bits... Het moet een marketing kwestie zijn, meer niet...

En het kan niet een 64 bits op een 32 bits proc... De kunt wel alles 64 bits proc op 32 bits laten werken, instellen via bios en dan kan het wel lopen, maar waarom zou je dat doen? Voor die paar centen?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn alle huidge processoren die verkocht worden 64 bits. Maar het is beslist marketing als 62 bit Windows 7 goedkoper is (ik heb dat nog niet gezien namelijk). Microsoft wil graag dat gebruikers overstappen op 64 bits omdat het een stabieler platform is. Nu moeten ze beide versies ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de moederborden dus ook? Maar klopt wel, alles 64 bits is simpeler te onderhouden en te maken...
AWM
14 jaar geleden
Ik draai al jaren op XP 64. Vreemd genoeg nooit uitgekomen in het Nederlands. Een voordeel is dat het sneller is en dat je meer dan 3GB geheugen kunt aanspreken. Dat geldt ook voor Vista en W7.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dat wist ik trouwens wel dat dat bestond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezeur toch allemaal, koop een Mac.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flauwe reactie Parel, ook je Mac draait tegenwoordig op Intel. Maar goed, je reactie gaat niet over deze vraag. @Xinix: Uiteindelijk zijn het de hardwarefabrikanten die er het meest belang bij hebben. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Microsoft ook graag bij voorkeur de 64 bits versie verkoopt. 64 bit is veel stabieler (en was dat ook bij XP en Vista). Hoe stabieler, hoe tevredener de gebruikers.
capthavoc
14 jaar geleden
dus ik kan aannemen dat het voor mijn intel core duo een optie is ? geeft windows upgrade advisor hier ook een oordeel over ? ik had hem al gedaan maar daar niet iets over gevonden of geeft ie die optie niet ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moederbord moet je controleren in het bios...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een intel dual core processor hebt, dan is die 64 bit. Ik heb pas nog een vergelijkbare vraag gesteld hierover. De upgrade advisor geeft als het goed is twee tabbladen, een voor de 32 bits en één voor de 64 bits versie. Als de 64 bits versie niet kan wordt dat volgens mij ook aangegeven.
Je wil dus eigenlijk zo goedkoop mogelijk je OS opwaarderen. Je zou daarvoor een upgrade licentie kunnen kopen, als je nu al Vista hebt tenminste. Als je nu 32bit Vista hebt, moet je ook een upgrade licentie voor 32bit Win7 kopen en 64bit idem. Een 64bit OS gaat in ieder geval nooit werken op een PC met maar 32-bit brede databus. Overigens zijn alle mainstream computers die de afgelopen 3 jaar zijn verkocht wel zo'n beetje met een 64bit CPU/Moederbord uitgerust. Alleen OEM's zetten er dan toch vaak nog een 32-bit windows op. (dat kan wel)
Bijgevoegde bron geeft je een overzicht van alle Windows 7 versies en waar je ze het goedkoopst kan kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze er minder geld voor vragen.