Hoe kan ik Windows 7 Home Premium herstellen zonder cd of die recovery software?

Hallo

Ik heb een HP 630, graag had ik deze eens geformatteerd, zodat deze terug smooth loopt. Alleen heb ik de cd niet bij en dat recovery programmaatje kan ik ook niet gebruiken, omdat deze meldt dat de 'herstelpartitie wordt verwijderd'.

Ik ben echt radeloos, als ik dat probeer een iso-bestandje op een usb te zetten om deze dan te gebruiken bij de boot, moet ik mijn licentienummer ingeven en bij het verifiëren daarvan geven ze een error.

Wat moet ik nu doen?

7 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rondvragen in je kenniskring of iemand een cd heeft, naar een plaatselijke computerreparatiewinkel gaan en vragen of je een cd mag lenen.
Misschien heb je een typfoutje in het licentienummer gemaakt. Een 0 (nul) en een O (letter o) kunnen wel op elkaar lijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb een HP 630, graag had ik deze eens geformatteerd, Dat is stom. Je moet nooit zelf je hdd formatteren, gewoon altijd de recoverytool gebruiken. Wat je kan doen is HP contacteren voor de juiste ISO op DVD (moet je wel voor betalen, maar dat is dan 40 eu ofzo).
capthavoc
7 jaar geleden
recovery programmaatje kan ik ook niet gebruiken, omdat deze meldt dat de ‘herstelpartitie wordt verwijderd’. Wat bedoel je daar precies mee zou de melding niet zijn herstel partitie bestaat niet ? Het is me niet geheel duidelijk of die partitie nu echt weg is ?
of dat je ene fabrieks hetstel proberen zonder DVD te hebben misschien nog mogelijk dat je nog wel een herstel partitie heb maar dat je hen niet juist gebruikt

via dat recovert tooltje kan je meerdere dingen
als de partitie nog bestaan 1 een simple systeem herstel zonder verlies van gegevens 2 een nieuw setup van windows waarboij old windows wordt bewaard maar geen ander progammas 3 het branden van een fabrieks herstel DVD

Als dat recovery tooltje er nog is dan zou die optie er moeten zijn ??
dus BRAND een fabrieks DVD herstel op DVD ?
meerdere nodig ?? het is met die optie dat het hele HD wordt gewist vandaar misschien de melding dat de herstel partitie verwijderd wordt ?? maar als je eerst de fabriek recovery op DVD zal deze de hele schijf wissen maar daarmee ook de herstel partitie weer opnieuw aanmaken dus kijk of je deze fabrieks recovery nog kan maken op DVD ? en daarna vanaf dvd opstart voor een complete wipe. als je deze optie niet hebt
dan zou een iso van de juiste versie windows 7 home premium gewoon moeten werken dus het moet home premium zijn ! en de juiste taal versie ?
en misschien moet je letten op service pack versie ?
Maar dat moet gewoon kunnen werken met een geldige serial ik heb ooit een universele setup disk gemaakt maar weet niet of deze nog werkt https://www.youtube.com/watch?v=vmDZ6vLalKk

Antwoorden (1)

Klik op "Configuratiescherm." Zoek de optie " Systeem en beveiliging" Klik dan op "Back-up maken en terugzetten ( Windows 7)". Zorg dan dat je een back-up hebt gemaakt van alle belangrijke programma's en bestanden want door de hernieuwde installatie van windows zal je een aantal programma's achteraf opnieuw moeten downloaden. Klik dan op "Een systeemherstelschijf maken"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Heeft dit wel zin?
Systeemherstel maakt een soort foto van de toestand van uw computer op het moment van backuppen.
Als je deze backup weer installeert, krijg je misschien weer dezelfde trage computer.
SimonV
7 jaar geleden
Als de vertraging veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld malware, een corrupt register of verkeerde stuurprogramma's, kopieer je deze problemen mee op je herstelschijf.
SimonV
7 jaar geleden
Sterker nog: je antwoord is zelfs fout, als ik deze link mag geloven: http://ask-leo.com/whats_the_difference_between_a_recovery_disk_and_an_installation_disk.html Een systeemherstelschijf maakt gebruik van informatie die op je harde schijf staat.
Als je de schijf geformatteerd hebt, heb je deze info niet meer.