Hoe kan ik zorgen dat shift + z terug werk ?

Ik heb hiernet ondervonden dat ik dit probleem heb en ik denk dat het aan windows 10 ligt ik zat te typen op men toetsenbord (logitech g710+) opeens werkte de shift + z niet meer voor een hoofdletter te krijgen zoals deze Z ik kan wel nog hoofdletter z typen maar alleen met caps lock ik zou graag weten waarom dit is en hoe ik het kan maken. Als ik in safe modus ben werkt shift + z wel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een oplossing voor dit Z-probleem blijkt te zijn:
Ga naar muisinstellingen en stel de touchpadvertraging in op "No Delay".
Vervolgens klik je op extra muisopties. Ga naar "Clickpad settings" -> "Pointing".
Schijf de balk bij SmartSense helemaal naar links.

In de link staat de uitgebreide Engelse uitleg.

Toegevoegd na 17 uur:
Het is op zich een vreemd probleem, dat alleen de Z kuren heeft.
Andere (nood)oplossingen die blijken te werken:
- Verwijder je drivers en installeer ze opnieuw
- Maak een nieuw profiel aan en werk daarmee verder
- Systeemherstel: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van het probleem.

Toegevoegd na 18 uur:
In dit geval bleek de oplossing te zijn dat Skype open stond. Zodra Skype gesloten werd kon de Z weer getypt worden.
Wonderlijk!
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb geen touchpad en ook geen touchpad instellingen. Ik heb op extra muisopties geklikt Clickpad settings zie ik ook niet staan en smartsense ook niet gevonden. Dankje voor de hulp alvast maar dat is toch voor de muis en niet het toetsenbord?
SimonV
7 jaar geleden
Het is een raar probleem. Je moet inderdaad de muisinstellingen veranderen om het toetsenbord te laten werken... Genoemde oplossing blijkt dus te werken. Maar misschien werkt de tweede oplossing in de link bij jou wel.
Of klik Windowstoets+R, en type regedit [Enter].
Ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Synaptics\SynTP\Defaults" (klik op de map) en zet alle "PalmKms..."-instellingen op 0.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kan Synaptics helaas niet vinden want ik heb geen laptop maar een desktop met windows 10. Toch bedankt
SimonV
7 jaar geleden
Andere oplossing.
Omdat het in safe mode wel werkt, zou het aan een driver kunnen liggen.
Iemand heeft alle drivers eraf gegooid, herstart gedaan, ccleaner eroverheen en de drivers opnieuw geïnstalleerd en toen werkte de hoofdletter Z wel weer. Werkt de Z wel als je een nieuwe gebruiker aanmaakt en hiermee inlogt? Je hebt geen malware op je laptop?
Te scannen met Malwarebytes.
https://nl.malwarebytes.org/downloads/ Zie ook:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1578464
SimonV
7 jaar geleden
Op je laptop -> op je desktop natuurlijk. Misschien helpt overigens systeemherstel: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van het probleem.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb gevonden wat het probleem is het lag aan skype dat openstond ... zeer raar skype staat open ik kan geen hoofdletter Z typen met shift skype is gesloten en ik kan het wel dus het probleem ligt aan skype dat openstond. Dankje voor alle hulp :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het probleem was skype die openstond ik heb het gesloten en het was weer normaal zoals tervoren men keyboard :) Dankje
SimonV
7 jaar geleden
Graag gedaan. Fijn dat het opgelost is!