Waar vind ik een Sata driver voor xp?

Na dat ik Windows7 getest heb, wil ik Windows XP weer op mijn Packard Bell Imedia 5005 instaleren.
Nu roept hij om een Sata driver... die hij dan van een floppy moet lezen!
In de pc zit geen floppy station, maar ik heb er nog 1 van een oude pc liggen die ik wel kan aansluiten even op de pc.

Nu is mijn probleem, dat ik al een paar dagen aan het zoeken ben via google en de Packard bell site naar de sata driver voor de ST3160023AS 160 Gb ...

Ik tref wel een programma aan met alle drivers, die is 5 gb, en past dus niet op een floppy...

Wie kan kan mij helpen aan de Sata driver?

ik heb de orginele cd's van de pc niet meer, of kan ze niet vinden...

(hopeloos dat het via floppy moet :( )

Alvast heel erg bedankt.

Dito uit Oss

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Op onderstaande website biedt Packard Bell geen SATA-drivers aan voor deze PC. Je zou XP zo moeten kunnen installeren. (De schijf die je gebruikt doet trouwens niet ter zake)
Ik denk dat je het als volgt kunt oplossen:
Ga in de BIOS (weet je hoe dat moet?) en zet de SATA-adaptor op "Legacy-mode".
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is gelukt.

Andere antwoorden (1)

Heb je hier wat aan?

Toegevoegd na 39 minuten:
Heb twee andere bronnen geplaatst misschien dat je dat verder kan helpen.