Hoe kan ik dit oplossen bij het installeren van Windows 10?

Na wat problemen met Windows 8.1, heb ik Windows 10 op een USB gegooid om het te installeren. Uiteindelijk kom ik bij het scherm van waar ik Windows wil installeren en zie je geen schijven of iets om te installeren. Onderaan staat ook: "er zijn geen stations gevonden. Klik op stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor opslag wilt downloaden. Hoe kan ik hieruit komen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.4K
capthavoc
8 jaar geleden
Welke problemen had je met windows 8 ?
desktop of laptop ? wekt hij op dit moment nog op windows 8 ? of wilt dat ook niet meer ?
Als je schijf niet wordt gevonden, wordt het lastig
is hij defect ?
kijk eens in bios of je schijf daar wel te vinden is ? Je kan volgens mij ook windows 10 installeren met de optie hele schijf wissen misschien is dat beter dan over windows 8 heen installeren
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probleem was dat toen ik hem opnieuw op wilde starten er een zwart scherm kwam met de tekst: "no bootable device". Het gaat om een laptop en ik kom dus niet in Windows. In het BIOS staat de schijf er gewoon aangegeven.

Antwoorden (2)

je moet de driver van je harde schijf opzoeken op internet, op een aparte usb stick zetten, laden op de pc en de driver laten draaien, als het goed is ziet de pc nu je hd en kun je windows installeren

ps; je kan je driver laden doormiddel van op de knop "bladeren" te klikken.
8 jaar geleden
Ik lees in je reacties dat je eerst een melding kreeg over 'no bootable device'. Er is iets mis met je harddisk, maar hij hoeft niet kapot te zijn. Met die melding kan hij ook een beetje losjes zitten, of er is een foutje in zijn indexen of zo.

Je weet je BIOS te vinden, dat is mooi; probeer daar eens 'save changes and exit' te doen zodat alle metadata opnieuw wordt weggeschreven. Goeie kans dat het probleem dan al weg is en je Win8 gewoon weer start.

Kijk als je toch in je BIOS bent meteen even naar de boot sequence, of daar de HDD wel op 1 staat. Zo simpel kan het soms ook zijn.

Werkt dat allemaal niet dan kan je je disk er eventjes uithalen en terugplaatsen.

Gebeurt er dan nóg niets dan hangt het er van af hoeveel tijd en zin je hebt, of dat je liever meteen een nieuwe disk koopt; je kan nog kijken naar dingen als http://www.ultimatebootcd.com/, of gparted, of obscure BIOS settings, maar de verhouding tussen bestede tijd en de kans op een oplossing groeit dan snel scheef.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb dit zojuist even gedaan en ook de HDD staat inderdaad eerste in de boot sequence.
http://a66.tinypic.com/16jprhk.jpg
http://a66.tinypic.com/2vmhrit.jpg
http://a67.tinypic.com/dd7ht.jpg Hier heeft u wat foto's misschien kunt u dan nog wat nieuwe ideeën opbrengen. Ik morgen van plan de drivers op te zoeken en te installeren op een USB.