Wat is een betrouwbare bron/methode om te weten of een windows 7 code nog geldig is ?

ik heb 1 pc met windows 10 geupgrade vanaf windows 8

en nog 1 pc met windows 7 die natuurlijk belaagd wordt met update nu"!
maar goed

Ik zou nog graag een extra windows 7 licentie achter de hand houden
Als dual boot op mijn mac of als dual boot op mijn windows 10 machine

Maar wat is tegenwoordig nog een betrouwbare bron want
Een losse licentie sticker is ook niet meer veilig ? "

Want wie zegt dat die licentie sticker niet al is overgenomen door en windows 10 update ?

Na de maand windows 10

Kan je volgens mij hooguit nog via de dvd windows 7 of 8.1 met de bijpassende code windows er op krijgen
ik bezit zelf geen pc met een fabrieks partitie
die daarna verplicht oet worden geupgrade naar windows 10 om geactiveerd te kunnen worden.

Waar moet ik voor kiezen

Een doos met licentie sticker ?

of een download versie met een licentie per email ?

Toegevoegd na 9 minuten:
https://www.thurrott.com/windows/windows-10/6815/microsoft-will-now-let-windows-10-upgraders-use-windows-7-8-or-8-1-product-key-to-activate

capthavoc
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om te controleren of een Windows 7-code nog geldig is, kun je de Microsoft-website gebruiken. Ga naar de pagina 'Product Keys' en voer de code in. Als de code geldig is, zal de website je toegang geven tot de download.
Bronnen:
5 maanden geleden