Is het normaal dat windows 10 je computer bij het updaten zelf aanzet?

Soms zet ik mijn computer in de slaapstand. Maar een tijdje later staat die weer aan en blijkt windows 10 weer iets te downloaden of zoiets. Is dat normaal? Ikzelf heb dat niet eerder meegemaakt. Maar hoe doet Windows dat?

8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als goed is maakt het niet uit. Maar als je het niet prettig vind het automaties bewerken dan moet je het uit zetten in instellingen. Ik weet zelf niet hoe het moet maar ik kijk altijd rond bij instellingen en dan kom ik er vanzelf wel. En als je niet weet hoe je het uit moet zetten dan moet je even op google zoek. ☺
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt instellen welke acties je computer uit de slaapstand halen. Oa in energiebeheer kun je aangeven dat "activeringstimers" de computer niet uit slaapstand mogen halen.

Antwoorden (1)

Microsoft heeft beheren van updates van Windows in Windows 10 uitgeschakeld. Windows zal op de achtergrond updates downloaden en uitvoeren. Het is dus niet raar dat je je computer op de achtergrond ziet updaten, zolang het alleen van Windows is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als hij hierdoor aan gaat, kun je het in de instellingen uit zetten zoals ook al in de reacties is genoemd.