Probleem met Dell Vostro 3360, wie kan mij helpen?

Hallo allemaal,

Ik heb een Dell Vostro 3360.
Als ik hem opstart krijg ik het volgende gegeven;

''Windows kan niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1. plaats de Windows-installatieschijf en start de pc opnieuw op.
2. klik dan op herstellen''

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken..

Heb ook gezocht naar een harde reset. Maar dan moet je de batterij er uithalen..

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Het staat er toch je hebt je installatie schijf nodig
capthavoc
8 jaar geleden
Heeft je vostro een herstel partitie ?
zie je bijvoorbeeld een map of drive die recovery heet ? http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN147555 volgens mij dus F8 indrukken tijdens het opstarten om in de recovery te komen. en dan waarschijnlijk iets van repair systemfiles ? dus niet eerst fabrieks instellen (factory defaults) terug zetten proberen
(deze wist alles) ik weet niet of je windows 7 hebt ? maar een ander windows DVD ook die van bijvoorbeeld het oudere VISTA kan je systeemfiles meestal wel herstellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron1212 Ja, dat staat er wel, maar probleem is dat dat een algemene melding is*, die hier niet van toepassing is. Windows-installatieschijven worden sinds Vista niet meer geleverd bij laptops, er wordt een HDD-partitie gemaakt met daar de installatie en reparatiebestanden. Deze laptop heeft zelfs geen DVD-drive. Dus wat capthavoc zegt is volgens mij ook de enige oplossing. F8 spammen tijdens de opstart en hopen dat het niet de HDD die kapot is. http://www.engadget.com/products/dell/vostro/3360/ Het is idd jammer dat MS en de OEMS niet wat aan die melding doen. *Voor mensen die zelf een PC-bouwen en Windows via een DVD installeren geldt het nog wel.
playah30
8 jaar geleden
Hi! Het lijkt erop dat je PC is vastgelopen/gecrashed. Hiervoor zou ik een kennis vragen die hier wellicht verstand van heeft, want u zult Windows opnieuw moeten installeren. Hierbij raakt u in veel gevallen alle data/gegevens kwijt die op uw PC stonden. Wanneer er belangrijke data op uw PC stond zou ik een expert opzoeken, zodat deze de hardeschijf eerst voor u kan uitlezen en vervolgens de PC opnieuw kan installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@playah30 Echt iedereen met een schroevendraaier kan een HDD uit een laptop trekken en in een andere PC doen. Of even Linux DVD branden (of USB-stick maken) om daarmee even de laptop op te starten en alle data naar een USB-HDD te kopieëren. Expert level: handig neefje/buurjongen/iedereen die durft. Maar dat alleen als de reparatie via systeemherstel niet wil werken.
ronron1212
8 jaar geleden
@MrTomaat klopt was ik even vergeten

Antwoorden (1)

Wat je kan proberen is Windows in veilige modus starten
Zet computer uit daarna aan en houdt F8 ingedrukt tot je een menu krijgt.
Kies veilige modus
Windows zou dan moeten opstarten.
Als het goed is heb je ergens een icoon deze computer
Zo niet ga dan naar start en open de verkenner daar heb je ook deze computer.
Druk op dat icoon op de rechtermuisknop en kies beheren.
Je krijgt een scherm dat door tweeën gedeeld is links staat apparaten
Klik deze aan
Er komt een overzicht met alle apparaten die in jouw pc zitten
Door op 1 icoon te klikken kan je drivers van hardware weggooien haal er eens een paar weg en herstart pc