Waarom maakt m'n laptop meer herrie bij windows 10?

Ik heb sinds vandaag windows 7 geupgrade naar 10 en daarna een schone installatie gedaan van windows 10. Ik merk nu dat de ventilator van mijn laptop harder draait en maakt herrie. Bij windows 7 had ik dit niet, zou het door windows 10 komen? En wat kan ik er aan doen? Er staat namelijk al een coolerpad onder de laptop.

Laptop gegevens:

CPU: Intel Core i3 350M

RAM: 4 GB

De CPU is nu 80 graden

Toegevoegd na 1 minuut:
En de CPU Virtualisatie is uitgeschakeld zie ik nu in Speccy.

Ritsuka
8 jaar geleden
Heb je alle drivers wel?
Eric1993
8 jaar geleden
@Ritsuka Ik heb bij Apparaatbeheer gekeken en daar zag ik nergens een vraagteken staan.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat Windows 10 meer performance vraagt van je processor etc, waardoor de koelers harder draaien, ook kan het zijn dat je een programma had op je vorige versie van windows, die je koeler zachter liet draaien.