windows10 : mijn canon scanner wordt niet meer gevonden, hoe krijg ik deze weer aan de praat?

kan het zijn dat er sprake is van een driver die niet werkt onder windows10?
hoe gaat het (her)installeren van hardware in grote lijnen in zijn werk. veel te lang niet meer gedaan.

Toegevoegd na 48 minuten:
ik heb de scanner weer gevonden, staat weer in apparatenlijst. maar werkt niet.
bij probleemoplossing krijg ik boodschap dat het apparaat aangesloten is via een usb-3 en dat ik moet verbinden met usb-2.. de pc is hetzelfde gebleven dus dat is rare boodschap toch? er zit volgens mj niet eens usb-3 op

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ontplug de scanner eens dan weggooien in apparaatbeheer en opnieuw inpluggen.
Als het goed is zoekt windows de drivers erbij en hopelijkis dan ook die rare usb melding verdwenen

Het beste antwoord

Canon geeft zelf uitgebreid advies en is er alles aan gelegen om je te helpen volgens de website. Je geeft geen type op, dus niemand kan zijn ervaring met je delen. Kijk op de site van Canon Nederland en zoek je type op. Dan kun je de juiste drivers downloaden. Zie link. De Amerikaanse site geeft nog meer info.