Per ongeluk Qualcomm Atheros verwijderd, wat nu?

Ik wou laatst mijn laptop opschonen en heb toen per ongeluk het programma Qualcomm Atheros verwijderd waardoor ik nu geen verbinding meer kan maken met wifi. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.8K
capthavoc
8 jaar geleden
Je laptop met een netwerk kabel aansluiten en via windows update de driver weer binnenhalen?
en daarna natuurlijk weer even instellen. of probeer driverbooster (ook met kabel) dan haal je alles in 1 keer binnen http://www.iobit.com/en/driver-booster.php
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de driverbooster geprobeerd alleen het programma doet het nogsteeds niet. Ook windows update geeft aan dat het programma up to date is , wat kan ik verder nog doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik plaats dit via mijn telefoon!

Antwoorden (3)

Ik heb bij het linkje een download gevonden voor je programma. ik zou even een USB-stick meenemen naar de buren of bibliotheek of iets dergelijks om daar dit even te downloaden. dit installeer je dan op je computer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga naar de website van de fabrikant van je laptop en zoek daar jouw modelnummer op. Bij support kan je meestal het complete pakket drivers, als de individuele drivers voor jouw model downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit heb ik gedaan, wat nu?
Volgens mij kan dit veel makkelijker. Op Windows staat ook altijd nog een backup van de drivers en volgens mij is het downloaden van externe drivers overbodig en misschien zelfs gevaarlijk in verband met het downloaden van een niet compatibele driver of zelfs eentje die malware bevat.

Het gaat hier om hardware, dus kun je beter kijken naar Apparaatbeheer dan naar Windows Update. Ga naar Start > Uitvoeren en tik hdwwiz.cpl, dan opent apparaatbeheer.

Doe vervolgens
stap (1) Kijk daar onder Netwerkadapters; Als daaronder Qualcomm Atheros staat kun je rechtsklikken en kiezen voor inschakelen.
stap (2) Staat Qualcomm Atheros er niet tussen rechterklik dan op Netwerkadapters en kies 'Zoeken naar gewijzigede apparaten'. Met een beetje geluk staat je QA er dan wel tussen. Herhaal indien nodig stap 1.

(Overigens kun je zolang je WIFI nog niet werkt ook (a) je pc met een kabel met internet verbinden of (b) je telefoon als hotspot gebruiken, zodat Windows Update de juiste driver kan vinden. Slechts als dat niet lukt en pas in allerlaatste instantie is het raadzaam om op zoek te gaan naar externe drivers.)

bron:
20 jaar ervaring met Windows en werkzaam in de IT