Blijven je programma's bij een update van windows gewoon staan?

Ik wil graag wanneer deze uitkomt, updaten naar windows 10. Nu heb ik een paar vrij prijzige programma's op mijn laptop, waarvan ik niet weet of ik daar de installatie cd dus heb. Moet ik al mijn programma's (en bestanden) er na zo'n update weer opnieuw op zetten? Of blijft dat gewoon allemaal staan en hoef ik me hier geen zorgen over te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zal vast voordat windows 10 uitkomt een windows upgrade advisor komen
maar let wel deze bepaald alleen grotendeels of de hardware geschikt is
en printers ed.
Heb je die prijzige programma gewoon gekocht is er niet zoveel aan de hand
zorg dat je je serials bij de hand hebt ook al mis je de cd van sommgie software zal vast ene vrij te gebruiken instal pakket online te vinden zijn waar je zelf je serie nummer kan invoeren mocht het nodig zijn
maar illegaal spul zal waarschijnlijk wel aangeven dat er updates nodig zijn en dus lijkt het alsof het wel zal werken. vooral dus software dat afhankelijkis van een internet verbinding.
maar bedenk dat illegale software vaak niet via de normale weg kan worden geupdate
zeker nadat windows 10 officieel uit komt zal dat beleid strakker trekken .
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb enkel legale programma's :) Maar waar vind ik de serial wanneer ik de cd kwijt ben? Die staat daar immers op. Of kan ik die ook in het programma ergens vinden?
capthavoc
8 jaar geleden
probeer eens belarc deze maakt een overzicht inclusief serials van alles wat op je pc staat sla het rapport op en print het uit
http://www.belarc.com/free_download.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah kijk, dankje!

Andere antwoorden (1)

In meeste gevallen blijven de bestanden staan. Maar dat is niet altijd zo. Ze raden volgens mij ook aan om een back-up te maken. Dat zou ik zelf ook doen, vooral met belangrijke bestanden en gekochte progamma's. Als je progamma's niet zo groot zijn kun je ze op een usb-stick zetten, anders moet je misschien een externe harde schijf aanschaffen.