Als ik mijn pc opstart krij ik Windows is gecrasht en ik heb alle manieren van opstarten geprobeerd en krijg steeds een blauw scherm wat moet ik doen?

Een vriend van mij vond het leuk om een programma (vbs) te maken dat zich zelf steeds kopieert en zette dat op mijn computer en liep helemaal vast waardoor ik de uitknop een paar seconden moest ingedrukt houden. En toen ik hem opstartte zei de pc dat Windows gechrast was en ik heb m in alle manieren proberen op te starten dat lukt ook maar als de computer gaat laden (Windows xp) dan stop hij als hij klaar is met laden en geeft een seconde lang een blauw scherm waardoor ik de foutmelding niet kan lezen en begint hij weer met opstarten en crasht hij weer en dat ging eindeloos door dus hield ik de uitknop maar weer ingedrukt en de stekker eruit. Het kan niet door dat de computer niet goed kan koelen want ik heb een week ervoor de hele computer schoon gemaakt en toen werkte hij nog. Herkent iemand dit?

Toegevoegd na 23 minuten:
Het is me gelukt om snel een foto te maken

Toegevoegd na 26 minuten:
Het is me gelukt om snel een foto te maken

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
8 jaar geleden
Opstarten in Veilige Modus al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het resultaat hetzelfde in de veilige modus? Opstarten met F8 ingedrukt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb in f8 gestart en hij loopt weer vast ik heb nu een foto van de fout melding misschien is dat handiger (ik heb er geen verstand van)
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik ben ook geen expert. Maar de kreet 'unmountable boot volume' doet mij vermoeden dat je op zoek moet gaan naar je Windows-herstel-CD.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kreeg deze computers van de Nederlandse bank omdat er xp op zat dus ik heb geen herstel cd :(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Microsoft.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/555302/
Cryofiel
8 jaar geleden
Dus inderdaad: herstel-CD zoeken... Misschien heeft een vriendje er nog eentje liggen. Of natuurlijk degene die jouw computer naar de mallemoer heeft geholpen. Laat hem maar de moeite doen om de schade te herstellen die hij zelf heeft veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb nog wel ergens een oude computer met xp erop staan kan ik daar van een reserve kopie maken?(van Windows het is allebei Windows xp professional)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn computer doet het weer :D hij had een virus scanner waar een recovery disk bij zat en nu doet hij t weer nog bedankt voor de hulp :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een programma dat zichzelf steeds weer kopieert. Een virus dus. Bedank je vriend maar.

Antwoorden (1)

Het bekende blauwe scherm van Windows!
Als je dit ziet ben je niet blij...
Ik denk dat je maar 1 oplossing heb, opnieuw je Windows installeren.
Als je nu in de veilige modus kon komen, dan zou je alles nog kunnen herstellen.
Maar als je de laptop opstart en ziet direct een blauwe scherm, dan gaat dat niet lukken. Als je nu belangrijke info op had staan, ga dan eerst langs een pc winkel, die hebben tools om je data veilig te stellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Flauwekulletjes... na de post krijg je altijd een kort moment de tijd om F8 te drukken en naar veilige modus te gaan...