Hoe krijg ik mijn voorgeinstalleerde 64bit Windows7 versie terug?

Ik wilde mijn computerherstellen naar fabrieksinstellingen (Windows7 64bit voorgeinstalleerde versie) via Toshiba Recovery (vanwege problemen). Echter toen ik 2x op ja en volgende heb geklikt gebeurde er niks. Na opnieuw opstarten gebeurde er niks meer. Ik kwam zelfs niet meer in F8 (veilige modus). Heb met Rescue disc van Kaspersky gescand op virussen, maar niks aangetroffen.

Echter omdat mijn laptop nog steeds niks deed, besloten om systeem te herstellen met dvd-herstel van Toshiba. Daarmee is het nu wel weer gelukt om mijn laptop aan de praat te krijgen en alles weer netjes geinstalleerd. Hij loopt weer als een zonnetje.

Echter is dit wel de 32bit versie van Windows 7, waar ik voorheen wel de 64bit versie had. Nou heb ik het daarna nog een keertje geprobeerd via Toshiba systeemherstel (op de laptop), alleen blijft hij op de 32bit versie hangen en krijg ik mijn 64bit versie niet meer terug.

Kan ik ergens de 64bit versie downloaden (legaal) bijv. via Toshiba of Microsoft?

Hoe krijg ik mijn voorgeinstalleerde Windows7 64bit versie weer terug??

Specs:
Satellite L500-1R3
PSLS0E-06701CDU

Windows® 7 Home Premium 64-bit (voorgeïnstalleerd, Toshiba-HDD herstel) en Windows® 7 Home Premium 32-bit (Toshiba-DVD herstel)
Intel® Pentium® Processor T4400
39,6cm (15,6”) , Toshiba TruBrite® HD TFT High Brightness beeldscherm met LED backlight en 16:9 verhouding
Harde schijf 320 GB
4.096 (2.048 + 2.048) MB, DDR3 RAM (1.066 MHz)
Mobile Intel® GMA 4500M
maximum life : tot 3h20min

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je kunt proberen om de installiebestanden (waar setup.exe, bootmgr etc staat) op een flash drive te zetten en via die weg Windows opnieuw te installeren. Dat wil nog wel eens helpen. Let ook tijdens de installatie op of hij de bitversie vraagt en dat je x64 selecteert. Dat ziet men soms over het hoofd.