Mijn asus a6 loopt vast na update van Windows XP naar Windows 7. Wat moet ik doen?

Beste mensen,

Ik hep een tijd terug Windows 7 op mijn Asus A6 geïnstalleerd, maar nu loopt hij steeds vast. In veilige modus doet hij het wel gewoon. Hij liep eerst op Windows XP. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je laptop origineel met Windows XP werd geleverd en daar op heeft gedaait is het inmiddels al lang tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen. Een upgrade van XP naar Windows 7 kost waarschijnlijk al 2x meer dan de laptop momenteel waard is. Mijn advies is om een nieuwe te kopen. Alles is inmiddels al beter als wat je hebt inclusief de nieuwste Windows versie.

Antwoorden (1)

Mogelijk veroorzaakt een driver in jouw laptop het probleem waardoor de laptop vast loopt, dit kan een lastig probleem zijn om te verhelpen, maar als je in veilige modus kunt werken dan zou je eens in de log files van windows kunnen kijken en zien wat er mis gaat, dikwijls komt het voor dat de grafiche driver er geen zin in heeft en roet in het eten gooit. Het deinstalleren van de driver die het probleem veroorzaakt is dan de oplossing om windows werkend te krijgen, in de normale werkomgeving. Daarna kun je de nieuwste driver installeren die het probleem dan verhelpt.

Helaas leert de praktijk echter ook wel dat een geheugen module er de brui aan gegeven heeft, het vervangen van de defecte of niet correct werkende module kan het probleem ook verhelpen.

Mocht dit allemaal niet het geval zijn dan zou een andere oorzaak kunnen zijn dat jouw geupdate windows zich verslikt in al die uitgevoerde bewerkingen die verricht zijn, maak dan een backup van al je belangrijke gegevens en doe een volledige clean install van windows 7.

Succes