m'n macbook loopt vast in het begin scherm, wat moet ik doen!?

sinds ik mijn computer met mackeeper heb gescant op eventuele maleware doet de macbook het niet meer. het programma heeft namelijk een 'opruimmethode' waarbij overtollige bestanden worden verwijderd.
zou het kunnen dat bij het verwijderen een van de essentiele besturingsprogramma's er af is gehaald?

het is ook nog eens niet mijn laptop, waardoor ik echt een groot probleem heb al deze het niet meer gaat doen. hij is namelijk ook nog niet heel oud.

de macbook blijft in het beginscherm hangen bij het apple logo waarbij een draaiend wieletje te zien is. ik heb de computer al volledig proberen te herstellen (met backup) , zonder enig resultaat.

Is de computer nog te repareren en zo ja, hoe?

Ik hoop echt dat er iemand is die kan helpen.

thnx!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ten eerste: ik heb en werk al 30 jaar met Macs en ik heb nog nooit zoiets als MacKeeper gebruikt. Je kunt het Schijfhulpprogramma gebruiken om de boel op te schonen.
Heb je al opgestart met de shiftknop in gedrukt? Vasthouden tot na de "boing". Of anders Command-S.