Hoe voorkom ik dat pop up boxen in Windows 8 zo hoog zijn dat ik niet bij de OK en Annuleerknop kan?

Sommige boxen zijn hoger dan het scherm zodat de OK- en Annuleerknop beneden de onderkant van je scherm zit en dus onbereikbaar. Maar de box omhoog schuiven gaat niet omdat je hem alleen kunt vastpakken in de bovenste balk daarvan. Ook de box wegkruisen of kleiner maken (vastpakken aan hoek of rand) gaat niet omdat die daartegen beschermd is.

De enige oplossing is dan taakbeheer starten en het proces beëindigen. Maar dan kun je het betreffende programma niet gebruiken.

Hoe zorg je ervoor dat niet gebeurt?

Picture for question
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon een beetje groter worden, dan kun je er vanzelf een keer bij.
Poet
9 jaar geleden
Haha ik pas nu al niet in mij hokje.

Het beste antwoord

Sommige popups zijn nu eenmaal hoger dan het scherm. Dit komt vooral nog al eens voor op tablets e.d. In jouw geval lijk je geen tablet te hebben maar een volledig beeldscherm. Voorkomen kan je dit niet, maar met een beetje geluk kan je onderaan de popup lomen daar je cursor er in te plaatsen en met de pijltjes toets naar beneden te gaan, Waarschijnlijk red je dan net de ja/nee/oke knoppen nog niet, maar door de taakbalk even automatisch te laten verbergen (rechtermuis knop op de taakbalk→eigenschappen→taakbalk automatisch verbergen) kan je met een beetje geluk de knoppen net raken.

suc6
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Inderdaad even de taakbalk weg en het gaat net...