Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik windows 10 64 bit installeren op een windows vista 32 bit laptop?

Ik wil de beta versie van Windows 10 64 bit installeren maar dat lukt niet want dan krijg ik deze melding: "Your Installation Media cannot be used to install Windows.
Your current version of Windows is 32-Bit and does not match the architecture of the 64-Bit installation media. Please insert the 32-Bit media and restart Windows Setup.
Ik heb windows vista 32 bit.
Wat moet ik nu doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat ik begrijp van de Microsoft website is dat je de ISO op een flashdrive of DVD moet zetten en daar vervolgens van moet booten om zo een 'clean install' te doen.

Als je probeert vanuit je huidige 32 bit Windows een upgrade te doen krijg je een foutmelding (je hebt immers een 64 bit Windows gedownload en die is niet compatible met je 32 bit Vista).

Als je kunt booten vanaf je DVD (of flashdrive) en je krijgt alsnog een dergelijke foutmelding is je laptop wellicht niet geschikt voor 64 bit Windows.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding