ik heb windows 8 proefversie op mijn pc. maakt het de pc slechter als ik nu windows 10 proefversie op mijn pc zet?

word hij hier slechter door of geeft dit problemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je PC blijft je PC. Daar verandert niets aan. Hij wordt in die zin dan ook niet 'slechter' van een nieuw OS. Wel is het zo dat een nieuw OS over het algemeen zwaarder is dan een ouder OS. Je PC zal dus meer te doen hebben om dezelfde taak te klaren. Daardoor lijkt hij trager.

Proefversies zijn nog niet helemaal af, missen functionaliteit en bevatten (nog) veel bug. Van sommigen heb je meer last dan van andere. Of er bugs tussen zitten waar jij veel last van hebt is niet te zeggen. Dat moet je uitproberen. Daar is het immers een proefversie voor ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij lijkt niet alleen trager, in de praktijk zal ie doorgaans ook trager _zijn_. Tenminste, als je bijv. praat over zaken als responsive-ness en over tijd dat taken duren.
Natuurlijk is je HD en CPU en VGA-chip niet fysiek trager geworden, maar Windows zal waarschijnlijk wel trager worden - omdat ze meer gebruik maken van de HD, CPU en VGA-chip.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@mmm
Nee, je PC is nog even snel ! Het is dezelfde hardware die evenveer clock cycles per seconde verwerkt. Maar, zoals ik als schreef, de software is zwaarder geworden. De PC moet voor een zelfde soort taak meer doen en dáárdoor lijkt 'ie trager.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allemaal leuk en aardig geschreven, maar het verhaal klopt inzoverre niet, dat jullie de AANNAME doen dat Win 10 meer nodig heeft als Win 8. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Toen ik indertijd Win7 op mijn oude XP machine zette, werd die zelfs merkbaar vlotter in gebruik...
Gewoon proberen, als je nu een proefversie draait, en een proefversie van 10 gaat gebreuiken, kkost het allemaal alleen en boel werk.
Maak wel een backup van je gegevens.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Helaas is het geen aanname maar ervaring.
Jammer van die min. :-(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@suluap: In werkelijkheid zijn de nieuwere windowsversies zwaarder en dus trager op dezelfde hardware. Softwaremakers passen soms echter truuks toe om bij gebruikers de illusie te creëren dat het systeem sneller gaat. Helaas hebben deze truuks ook nadelen. Het is niet voor niets dat computers al jaar en dag werken zoals ze werken. Deze truuks kunnen zo bijvoorbeeld problemen veroorzaken bij hardwareherkenning en/of ze komen de productiviteit niet ten goede.
De proefversie van Windows 10 is geen proef versie maar een preview versie. Wat van belang is dat deze versie nog niet af is en dus niet geschikt is voor dagelijkse werkzaamheden.

Hier zitten veel bugs in en systemen voor Microsoft om deze bugs gemakkelijk te produceren. Onder andere zit er mogelijk een keylogger in die al je toetsaanslagen verstuurd naar Microsoft.

Deze versie is alleen publiek gemaakt om te testen en bijvoorbeeld dat bedrijven die hardware ontwikkelen drivers kunnen aanpassen voor deze nieuwe versie van Windows.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel eigenlijk reproduceren. Maar idd, ze kunnen de bugs hiermee uitgebreider rapporteren waarmee ze de bugs kunnen reproduceren(op hun eigen systemen de bug opnieuw kunnen zien waardoor ze het gemakkelijker kunnen oplossen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Hier zitten veel bugs in en systemen voor Microsoft om deze bugs gemakkelijk te produceren. "
Produceren? Ik denk dat je rapporteren bedoelt? :)