hoe kan ik mijn computer naar de andere geinstalleerde windows 7 schijf zetten?

Op mijn computer staan op het moment twee versies van windows 7 geinstalleerd. Omdat dit al langer het geval was, heb ik een van de schijven waar windows 7 op stond helemaal leeggehaald.

Perongeluk heb ik mijn computer er hierna op ingesteld dat deze opstart
met de windows 7 versie waarbij de schijf geformatteerd was.
De computer start nu dus niet meer op.
Wel kan ik een cmd menu openen of terug naar de fabrieksinstellingen.

Mijn vraag is hoe ik de computer er op instel om op de andere versie van windows 7 te starten. hiernaast zou ik graag de ongebruikte versie van windows 7 van mijn computer willen verwijderen.

heeft iemand enig idee welke stappen ik hiervoor moet maken.
Je hulp is erg welkom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Plaats de originele DVD/CD van windows, start op van de DVD/CD en kies na de voorwaarden geaccepteerd te hebben vervolgens op reparatie -> command line -> typ in het dosvenster vervolgens: bootrec.exe /fixboot en daarna bootrec.exe /fixmbr -> verwijder de DVD/CD en herstart de computer....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je repareert de bootsector... tijdens de bootfase van de DVD/CD wordt gekeken voor Windows7 installaties, en als het niet al te gekke controller is heeft Windows standaard de driver daarvoor en herkent ie waar die installatie staat.... Kortom alles komt weer terug...
Zie antwoord van j4ck, echter als dat niet moest lukken is de huidige windows-installatie onherstelbaar geworden.

Installeer ze dan opnieuw nadat je je data er hebt afgehaald mbv een linux live stick.