Window 8 en 8.1 zijn niet erg succesvol. Windows versie 9 zou de indruk kunnen wekken dat deze koers wordt doorgezet. Omdat Microsoft met de nieuwe versie een verse start wil maken, heeft men gekozen voor "Windows 10".
bamibal
9 jaar geleden
Omdat Apple bij OS-X zit, en X voor tien staat (romeinse cijfers)
Een andere reden kan er niet zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel programma's testen op de Windowsversie; ook nog op Windows95 en Windows98. Als ze kijken of de versie met Windows9 begint gaat het fout. Vandaar Windows10.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Intern worden die windows versies heel anders weergegeven, dus dat lijkt mij een broodje aap. (b.v Windows 8 is eigenlijk versie 6.3)
Omdat Windwos het zo wil? Er zweven allerlei mogelijke redenen rond, zo zou Microsoft niet willen dat Windows 9 ouder of minder geavanceerd lijkt dan het huidige MAC OS X. Of de 9 zou conflicten kunnen veroorzaken door versies als Windows 95 en 98. Of omdat de 9 in Japan een ongeluksgetal is, en Windows in Japan een behoorlijk marktaandeel heeft. Formeel is het niet eens de negende versie, en Microsoft is nooit echt logisch met zijn namen (Vista, Me, XP). Meest rode draad is de NT benaming, Windows 10 wordt NT 6.4. NT staat voor New Technology, zijnde een besturingssysteem dat niet meer op MS-Dos gebaseerd is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+