is het mogelijk om als administrator in een andere,met wachtwoord beveiligde account te komen ?

mijn zoon is zijn wachtwoord kwijt en wilt toch graag in zij account komen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Letterlijk gezien: Nee, je kunt als administrator niet 'in een ander account komen'.

Wat wel mogelijk is:

Als administrator inloggen en vervolgens via de verkenner de bestanden van een ander account benaderen, kopieren, openen, enz. Dit werkt niet wanneer het andere account de bestanden heeft versleuteld.

Wat je als administrator ook kunt doen is het wachtwoord van een ander account resetten. Log in als administrator en ga naar het gebruikersbeheer in het configuratiescherm. Het makkelijkst klik je met rechts op 'Deze computer' en kies je voor 'beheren'. Zoek nu het lokale gebruikersbeheer op en klik met rechts op de gebruiker waar het om gaat. Klik op 'wachtwoord resetten' en voer een nieuw wachtwoord in.

Toegevoegd na 51 seconden:
Nog sneller: Klik met recht op het windowslogo links onderin en kies voor 'Computerbeheer'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nieuw wachtwoord aanmaken is bijna overal een optie.daar kan jij gebruik van maken.
9 jaar geleden
Het eerste wat je moet doen, dat is hier omschrijven voor welke omgeving hij z'n wachtwoord kwijt is. Windows ?, een spel, Facebook, enzovoort.