Hoe kan je je computer formatteren, maar toch Windows erop behouden?

Graag wil ik mijn computer formatteren. De cd met Windows erop is alleen onvindbaar.
Is er een mogelijkheid om mijn computer toch te formatteren waarbij Windows er gewoon op blijft staan?
Of misschien Windows van mijn computer afhalen naar een cd toe, en daarna er weer opzetten (als dat überhaupt mogelijk is)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je een partitie formatteert, is alles wat erop stond weg. Maar veel "merk"-pc's hebben een recovery-systeem. Een deel van de harde schijf is verborgen, en daar staat alles wat nodig is om de computer weer naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Hoe dat werkt verschilt per fabrikant, maar dat kun je terugvinden in de handleiding.
bamibal