Kali Linux op Android?

Ik heb een samsung galaxy gio en geroot en daar wil ik linux op zetten hoe doe ik dat

Weet jij het antwoord?

/2500

Linux op android? Dat is een beetje een rare vraag. Android draait op een linuxkernel, dus eigenlijk is android al een linux distributie. Een andere linuxdistrobutie draaien op android zou kunnen als je een virtuele machine app zou maken en laten draaien op android. Wat je misschien wel bedoelt is het draaien van een andere linuxdistributie op je telefoon, dat kan in theorie, maar het is nogal lastig om de drivers daarvoor goed te krijgen. De meeste mensen die de rom wijzigen pakken een grote customrom, zoals cyanogenmod. Het werkend krijgen van andere linuxdistributies op je telefoon is vrij lastig, omdat er weinig of geen drivers zijn en een hoop aangepast moet worden en zal je weken zo niet maanden tijd kosten....

hallo, nu je je telefoon geroot hebt kan je niet zomaar een custom rom op je telefoon installeren. je moet je bootloader unlocken, je telefoon flashen, een custom recovery erop flashen en daarnaa moet je de juiste rom voor je telefoon op internet zoeken en hem dan op je telefoon flashen m.b.v je custom recovery met root schiet je niks op, en linux roms bestaan niet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100