Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Linux op android? Dat is een beetje een rare vraag. Android draait op een linuxkernel, dus eigenlijk is android al een linux distributie. Een andere linuxdistrobutie draaien op android zou kunnen als je een virtuele machine app zou maken en laten draaien op android.

Wat je misschien wel bedoelt is het draaien van een andere linuxdistributie op je telefoon, dat kan in theorie, maar het is nogal lastig om de drivers daarvoor goed te krijgen. De meeste mensen die de rom wijzigen pakken een grote customrom, zoals cyanogenmod. Het werkend krijgen van andere linuxdistributies op je telefoon is vrij lastig, omdat er weinig of geen drivers zijn en een hoop aangepast moet worden en zal je weken zo niet maanden tijd kosten....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik niet, ik ken die betreffende distributie niet. Ik weet wel dat het doorgaans erg is lastig om zomaar de rom van je toestel aan te passen en dat als een bepaalde aanpassing mogelijk is er meestal al een customrom door iemand anders is gemaakt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat youtube filmpje gaat er vanuit dat je root bent.
Heb je je telefoon wel geroot?
hallo,

nu je je telefoon geroot hebt kan je niet zomaar een custom rom op je telefoon installeren.
je moet je bootloader unlocken, je telefoon flashen, een custom recovery erop flashen en daarnaa moet je de juiste rom voor je telefoon op internet zoeken en hem dan op je telefoon flashen m.b.v je custom recovery

met root schiet je niks op, en linux roms bestaan niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding