Ik heb een Windows 7 computer en ik wil 'm resetten ik heb echt al van alles geprobeerd en ik wil 'm zo goed als nieuw, iemand een idee ?

Ik heb de CD of DVD niet meer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
nieuwe cd halen is misschien het handigste, dan heb je echt een schone installatie
bamibal
9 jaar geleden
Als het een kant-en-klare pc was, zou het kunnen dat er een herstelpartitie op staat. Welk merk en type heb je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Type: Windows 7
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil graag uitleg zo van ga eerst naar start ga dan naar bla bla bla enzo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar kan ik zo'n cd halen
Ritsuka
9 jaar geleden
Een Windows cd kun je kopen in een computerwinkel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je een legale versie hebt van windows, dan is het beter om je win7 product code op te schrijven. via de officiele site kan je een nieuwe cd maken en vervolgens dezelfde code gebruiken. zie
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/burn-a-cd-or-dvd-from-an-iso-file
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan het ook op een andere manier
bamibal
9 jaar geleden
Ja, het kan soms ook op een andere manier, via een herstelpartitie. Maar om te weten of dat in jouw geval kan, moet ik het *merk* en *type* van de pc weten, en niet dat er Win7 op staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Windows 7 Home Prem OA
bamibal
9 jaar geleden
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . ________
. . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
. . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__
,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
. .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>--==``
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _\. . . . . ._,-%. . . ..`\
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil graag een fabrieksherstel doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Merk: compaq. type: Windows 7 of Presario CQ56
bamibal
9 jaar geleden
Het wordt hier uitgelegd:
https://www.youtube.com/watch?v=gjqBDQcciRk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bamibal kijk naar deze video. Het werkt niet bij mij. http://youtu.be/7HOxwxQXCO0
bamibal
9 jaar geleden
Dan is je herstelpartitie (of de inhoud daarvan) verwijderd. Er zit dan niets anders op om een verse Windows te kopen of de manier van Pear hierboven te proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is herstelparatie ? Welke inhoud
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de herstel partitie beschadigd is of verwijderd dan kun je contact opnemen met de fabrikant deze kunnen vaak kosteloos de recovery cd opsturen, hiermee kun je de pc dan opnieuw installeren.
Dan is hij weer zo goed als nieuw!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh bedankt voor de uitleg en de moeite. Maar één vraagje hoe kan ik contact opnemen met de fabriekant

Antwoorden (1)

Simpel: windows herinstalleren.

Een OEM-cd met de juiste bit-versie van jou windowsversie (de editie moet niet hetzelfde zijn) ergens lenen en die installeren met de key op de EULA-sticker van je pc. Dit doe je door die cd in je pc te steken, opnieuw op te starten en eventueel in het bios het bootmenu op te roepen of de cd bovenaan in de bootvolgorde te zetten. Dat is per bios helaas verschillend. Als de pc vervolgens van de cd probeert op te starten zal je op een toets moeten drukken en daarna wordt de WinPE geladen. WinPE is het systeem waarmee je windows kan installeren en wijst zich grotendeels vanzelf. Bij twijfel echter even googelen hoe je het moet gebruiken.

Daarna de drivers van de website van de fabrikant downloaden en installeren.

Voordeel t.o.v. de recoverymethoden die de fabrikant aanbiedt is dat je verlost bent van alle bloatware (op voorwaarde dat je echt alleen de drivers van de website van de fabrikant download en niet ook al die bloatware).