Hoe zet ik de notificatie van het aan- en uitzetten van Caps Lock uit?

Als ik op mijn nieuwe werk-laptop op Caps Lock (of Num Lock, of Scroll Lock) druk, verschijnt rechts onderin het scherm een popup-venstertje met de tekst "Caps aan" of "Caps uit" (of Scroll/Num aan/uit).

Ik heb dat venstertje niet nodig, het irriteert me zelfs.

Hoe kan ik het verschijnen van dit venstertje uitzetten?

Toegevoegd na 3 minuten:

Windows 7 Enterprise, versie 6.1 (build 7601; Service Pack 1)

Picture for question
Cryofiel
9 jaar geleden
4.8K
Amadea
9 jaar geleden
Geen idee wat voor systeem dat is. Maar wat ik zelf zou doen is op die melding klikken met de rechter muisknop. En dan hopen dat daar een mogelijkheid staat gegeven om de meldingen uit te zetten.
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat heb ik natuurlijk al lang geprobeerd. Klikken met rechts, met links, dubbelklikken - allemaal zonder resultaat.
Thecis
9 jaar geleden
>rechtermuis op de klok
>Properties
>Dan krijg je "Turn System icons on or off (ook bereikbaar via control panel, alle control panel items, notification Area Icons, System Icons Linksonderin staat Customize notification icons. Al je deze aanklikt krijg je alle notificaties die je aan en uit kan zetten in je system tray.
Hopelijk staat het hier tussen, kan namelijk product of bedrijfs afhankelijk zijn.
Succes
(als reactie geplaatst ipv antwoord omdat ik niet zeker weet of je dit gaat helpen).
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik heb zojuist alles op "verbergen" gezet, maar dat helpt helaas niet.
SimonV
9 jaar geleden
Hopelijk helpt dit:
Druk op WinKey en type "regedit"
Ga naar
HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Widcomm > BTConfig > General > KeyIndication
Verander "KeyIndication" van "1" in "0"
Reboot.. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/caps-lock-notification-appears-on-the-screen-when/285a5edf-eb03-4e19-93c3-63e869486180
Cryofiel
9 jaar geleden
regedit is helaas door systeembeheer geblokkeerd.
SimonV
9 jaar geleden
Ik vrees een xxx.reg toevoegen aan het register dus ook...
Cryofiel
9 jaar geleden
Lang geleden was regedit.exe geblokkeerd maar het importeren van een xxx.reg niet. Nu is dat laatste helaas ook geblokkeerd.
SimonV
9 jaar geleden
Ik heb op internet geen andere oplossing kunnen vinden dan de genoemde. Ik ben blij dat ik zelf niet zo'n venstertje krijg, het zou mij ook ergeren.. :(
Een vriendelijk verzoek aan systeembeheer om een tijdelijke machtiging zal waarschijnlijk geen effect hebben (?).
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik had gehoopt dat het een tooltje was dat ik niet kon vinden. Een soort verborgen instelling. Systeembeheer zal waarschijnlijk meer belang hechten aan het identiek houden van de configuraties op alle machines dan aan mijn wensen. Maar ik kan het natuurlijk altijd eens proberen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik ben er intussen achter dat het programmaatje "hpCaslNotification" heet, onderdeel van "HP Hotkey Support", en dat het popup-schermpje "Toast" heet. Ik kan helaas geen instellingen vinden, laat staan wijzigen. Ik kan het programmaatje ook niet de-installeren, verwijderen, of inactiveren.
SimonV
9 jaar geleden
Kun je het proces "QLB Controller" in de taakmanager ook niet stoppen? http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and-Software/How-to-remove-caps-num-lock-notifications/m-p/1380547#M93721
SimonV
9 jaar geleden
Of/en hernoem
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpCaslNotification.exe in hpCaslNotification.exe.wegermee
Cryofiel
9 jaar geleden
Het proces kan worden gestopt, en daarmee is het probleem meteen verdwenen - bedankt! (Het hernoemen van het bestand had ik al geprobeerd, maar dat lukt niet omdat ik daartoe geen rechten heb.)

Het beste antwoord

Jouw toevoeging:
“Ik ben er intussen achter dat het programmaatje "hpCaslNotification" heet, onderdeel van "HP Hotkey Support", en dat het popup-schermpje "Toast" heet.”

De meest elegante oplossing is te verhinderen dat het proces “QLBController.exe” tijdens het opstarten gaat lopen. Dit zou moeten gebeuren in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
maar daarvoor heb je geen rechten.
Je kunt het proces “QLBController.exe” handmatig stoppen in de taakmanager.
Of je kunt C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpCaslNotification.exe hernoemen (waarschijnlijk hierna een reboot).
SimonV
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Het afschieten van het proces QLBController lost het probleem op. Dat moet ik weliswaar na elke herstart doen, maar omdat ik de laptop meestal in sluimerstand zet in plaats van hem af te sluiten, is dat geen groot probleem. Ik ben al lang blij dat ik van dat vervelende venstertje af ben dat telkens mijn aandacht opeiste als ik Caps Lock, Scroll Lock of Num Lock aan- of uitzette.