hoe krijg ik mij licentie code terug?

ik heb een nieuwe hardschijf maar nou geeft die aan dat ik opnieuw me licentie code moet invullen maar heb nergens mij code meer hoe krijg ik hem terug?

Toegevoegd na 43 seconden:
ik heb windows vista

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het meest eenvoudige, vooral wanneer de tekst op het stickertje niet meer te lezen is, is om de CD-key van de oude harde schijf op te halen.

Ga hiervoor als volgt te werk:
- Plaats je oude harde schijf terug
- Start je computer op (dus met de oude harde schijf)
- Download het programmaatje (ProduKey) zoals te vinden in onderstaande link
- Pak het programma uit (ZIP-versie) of installeer hem (installer-versie) en run het
- Noteer de "Product Key" van Windows
- Sluit PC weer af

- Plaats nieuwe harde schijf weer terug (oude weer verwijderen dus)
- Start computer op
- Activeer Windows, gebruikmakend van de zojuist genoteerde "Product Key"

Let op: je kunt deze "Product Key" alleen gebruiken voor exact dezelfde Windows versie als die op de oude harde schijf stond (Vista in jouw geval), als je naast de harde schijf upgrade ook je Windows versie hebt geupdate (naar bijvoorbeeld Win 7 of 8), dan gaat de key niet werken en moet je de sleutel gebruiken die je bij deze installatie DVD kreeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het goed is staat jouw Vista-code ergens op een sticker op jouw computer, bij een laptop meestal aan de onderkant bij een desktop ergens op de computerkast
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
door dat mijn laptop al wat ouder is is dit niet meer te lezen
SimonV
9 jaar geleden
Als je een nieuwe harde schijf hebt en een OEM-versie, zal de licentiecode waarschijnlijk niet werken.
Wanneer het om windows gaat staat er meestal op de achterkant een stikker met de licentie. Het zijn cijfers met streepjes ertussen. Afhankelijk van de soort installatie: voorgeinstalleerd, bijgeleverd op cd, online downloaden (apple). Voor microsoft kun je contact opnemen met microsoft nederland. zie de link