Voor meer informatie over je drivers zal je moeten aankloppen bij de fabrikant van je hardware.

Doorgaans hebben drivers niet gewoon een letter als naam en hoogst waarschijnlijk bedoel je drive D: en drive E:

Dit is de manier waarop windows hardwarestations aankoppelt, met een stationsletter. Je kan die ook zelf aanpassen als je wilt al moet je opletten dat eventuele verwijzingen mogelijk niet meer kloppen.

In de verkenner kan je al zien wat de verschillen zijn tussen verschillende drives.

Sommigen zullen onder harde schijven staan en andere onder optische drives of verwisselbare media. Nog anderen eventueel onder netwerkstations.

De verschillen in stationsdrives zijn dat deze mogelijk fysiek op harde schijven staan en/of gewoon meerdere partities op dezelfde drive zijn. Een belangrijk verschil, want als de ene drive uitvalt ben je alle partities kwijt. Ook moeten beide partities de performance van 1 schijf dan delen.

Hoe de verdeling van de partities er uit ziet kan je zien onder schijfbeheer.

Optische drives wordt al ietsjes lastiger. Omdat deze zelf over bepaalde eigenschappen beschikken zoals snelheid en ondersteunde media. Meestal zie je dat wel vooraan op deze drives staan en vaak worden ze ook in windows naar hun functionaliteit benoemd. In feite kan je niets mis doen met deze optische drives. Als er verschillen zijn die je niet kent dan moet je gewoon proberen wat je wilt. Werkt het dan werkt het. Werkt het niet, dan is er helemaal niets aan de hand en probeer je het gewoon op de andere optische drive. Als het ook daar niet werkt dan zijn beide optische stations niet compatibel voor de door jou gewenste taak (bijvoorbeeld een BD branden). Je kan dan ofwel een alternatief voor deze taak zoeken ofwel een upgrade van je pc uitvoeren door er een optische drive bij te stoppen die wel compatibel is met de door jou gewenste taak.