Hoe kan ik bestanden automatisch opslaan op een andere schijf in plaats van op mijn bureaublad?

Ik heb sinds vandaag een SSD in mijn computer. Nu ben ik iemand die altijd heel z'n bureaublad vol heeft met bestanden, is er een manier dat die bestanden automatisch op een andere schijf komen dan de SSD?

Gr Rob

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Beste Rob,

dat is zeker mogelijk. Net als andere "standaard"locaties als Muziek, Favorieten en Documenten overigens.

Open "Deze computer" in Verkenner
Ga naar de C:-schijf {dit is je SSD neem ik aan}
Ga naar de map Gebruikers (Users)
Ga naar de map met jouw gebruikersnaam
Hier vindt je een aantal mappen waaronder Bureaublad (Desktop)
Klik met de rechtermuisknop op deze map en klik Eigenschappen (Properties)
Klik op het tabblad Locatie (Location)
Klik op de knop Verplaatsen (move...)
Selecteer een nieuwe locatie, op de niet SSD-schijf.
Klik op OK.
Je kunt ook gewoon de C in een D veranderen in het veld waar de locatie genoemd staat en dan op OK klikken, Dit werkt iets sneller.

Dit kan, al naar gelang hoeveel je op je Bureaublad heb staan, een tijdje duren omdat alle bestanden worden gekopieerd.

NB: dit is iets wat ik persoonlijk altijd doe, voor alle standaard mappen. Hiermee voorkom je namelijk dat je je gegevens als documenten, favorieten etc. kwijt bent als je Windows opnieuw installeert op de C-schijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij mij is het tabblad Locatie er niet
Is er nog een andere manier om dit te doen?