Zijn er al lekken gevonden in Windows XP?

Sinds de laatste update van 3 weken geleden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Daar wordt niet meer naar gezocht. Dus dat kan alleen door gebruikers ervan worden ontdekt - als het dus te laat is...

Het beste antwoord

Ja, het eerste beveiligingslek is gevonden. Het gaat om een kwetsbaarheid in Internet Explorer 6 tot en met 11.

Toegevoegd na 24 minuten:
Het gaat om een kritiek beveiligingslek dat actief door cybercriminelen wordt ingezet om computers met malware te besmetten. De exploit gebruikt Adobe Flash Player om de beveiliging van Windows te omzeilen en het browserlek aan te vallen. Het inschakelen van de Enhanced Protected Mode in IE10 en IE11 zou de aanval voorkomen. Onder Windows 7 en in de desktopversie van Windows 8 moeten gebruikers die optie zelf inschakelen. Ook kunnen gebruikers de Flash-plug-in in Internet Explorer uitschakelen.

Microsoft gaat de kwetsbaarheid in Internet Explorer fixen, maar niet meer in Windows XP, waarvan de ondersteuning is gestaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
de vraag gaat over xp na het niet langer ondersteunen van xp
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat valt best nog wel mee, IE is sowieso niet veilig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Internet Explorer is een niet verwijderbaar sofware onderdeel van XP en voor XP komt er niet meer een update om dit lek te repareren. Wel komen er beveiligingsudates voor bijvoorbeeld Vista waar IE ook niet uit te verwijderen valt.
ronron1212
9 jaar geleden
Het gaat niet over wat wel en niet verwijderbaar is het gaat om de gevaren die er mogelijk al zijn ontstaan na het stoppen door windows van de ondersteuning en geen updates meer maken voor xp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Want in principe is dit lek dus te omzeilen door een andere browser dan IE te gebruiken.

Andere antwoorden (1)

Ja en het worden steeds meer want beveiligingsupdates in windows7/8/8.1 worden gebruikt om beveiligingsleks in xp te vinden zo proberen ze je pc te hacken/besmetten