Waarom loopt Windows 7 steeds vast?

Als ik mijn laptop (Acer) opstart loopt hij na ong. 1 minuut helemaal vast en kan ik er niks meer mee.
In veilige modus doet hij het wel en ook met netwerkverbinding.
Nu heb ik vandaag Windows 7 geïnstalleerd alleen het probleem blijft zich voordoen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
ronron1212
10 jaar geleden
Heeft je Acer wel genoeg geheugen?

Antwoorden (1)

1. Koeling processor werkt niet (goed) meer. Door oververhitting van de processor loopt de boel vast.

2. Geheugen te weinig of deels buiten gebruik (zitten alle geheugenchips goed vast in hun slots?)

3. Teveel processen worden opgestart tijdens het booten. Hierdoor wordt de geheugencapaciteit flink overbelast waardoor de computer vast loopt.
Verminder dus het aantal processen dat toegang heeft tot de computer.
Heel veel processen worden ongemerkt actief meegeïnstalleerd tijdens de installatie van software en programma's die allemaal de eerste prioriteit willen.
Vaak zijn het op de achtergrond meedraaiende stukjes software die van alles verzamelen maar niet eens nodig zijn.

4. De interne stroomverzorging van de laptop is instabiel geworden. De benodigde lage voltages voor de processors (3,3 V) en de daarbij behorende stroomsterkten (Amp) worden uit de hoofdvoeding (19,5 V) accu en/of oplader gedestilleerd in een speciaal deel in de laptop. Een defecte of zwakke spanningsregelaar kan instabiliteit veroorzaken waardoor de precieze onderdelen zoals het geheugen en de processoren onvoldoende gevoed worden.

5. Als je Windows 7 over een bestaand besturingssysteem hebt geïnstalleerd (upgrade), dan blijven veel van de oude bestandsstructuren in tact.
Conflicten in het bestandsbeheer kunnen dan roet in het eten gooien.
Beter is het om Windows 7 geheel opnieuw op een volledig schone HD partitie te installeren.
Dus eerst de HD partitie waarop je Windows 7 wilt zetten formatteren en dan pas Windows 7 daarop installeren.
Het is daarna wel nodig dat je de drivers van je laptop opnieuw moet installeren om weer geluid, beeld en internet te hebben.

Bovenstaand zijn slechts enkele mogelijke oorzaken voor het vastlopen van je laptop...