kan ik office bestanden openen en opslaan op een macbook?

Ik ben aan het twijfelen om een mac book te kopen. Echter weet ik niet of ik office bestanden kan openen op de mac als ik deze gemaakt heb op mijn pc. En of de omgekeerde volgorde werkt? Weliswaar zonder dat ik de office voor mac zou kopen, dus met de gratis meegeleverde software van Mac.

Zelfde vraag voor pdf, mkv, ...

Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Als je een nieuwe MacBook gaat kopen, moet het geen probleem zijn om Office-documenten, pdf’s, afbeeldingen, tekstbestanden, mp3’s, video’s en zip-bestanden te bekijken. Zie link hieronder. Of je ze ook kunt bewerken wordt mij niet helemaal duidelijk uit de informatie die er staat. Voor .mkv-bestanden zou je het na moeten vragen. Ik gebruik voor veel videobestanden Flip4Mac, maar ik weet niet of die compatible is met Mavericks (de nieuwste OS X).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ben je eigenlijk "verplicht" om enige anti virus te installeren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vroeg ik me laatst nog af, en ik heb er eens op gegoogled. De meningen zijn verdeeld: de ene deskundige vindt het zeker aan te raden, de andere niet. Aangezien ik tot nu toe nog nooit een anti-virus programma had gebruikt, heb ik het zo gelaten. Ik heb wel FileVault ingeschakeld (beveiligt de gegevens op je schijf) en altijd de software updates geïnstalleerd. En mijn Mac loopt al bijna 3 jaar als een zonnetje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier twee van de links die ik tegenkwam - ik kan ze niet allemaal meer vinden. Beide zijn in Engels. http://www.pcadvisor.co.uk/features/security/3418367/do-apple-macs-need-antivirus-os-x-security-explained/
(januari 2013) De auteur weegt de voors en tegens tegen elkaar af. http://www.av-comparatives.org/wp-content/uploads/2013/08/mac_review_2013_en.pdf
(juli 2013) Een rapport (.pdf) over de testresultaten van verschillende antivirus en -malware programmas voor Apple computers. Als je er tijd voor hebt, kun je een keer naar de Apple Store gaan en je daar laten informeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heel hard bedankt, veel vragen opgelost

Andere antwoorden (3)

Er staat op een Mac wel een programma hier voor je kunt je bestanden bewerken het programma is te vergelijken met wordpad. Maar als je beetje goed zoekt dan kan op YouTube vinden hoe je er programma's die jij zoekt er gratis op zou kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dan kan.
Mijn zoon vindt het namelijk "nodig" dat ik ook eens aan de Apple ga,
maar dit was een van mijn bezwaren.
Hij zegt dat dit geen enkel probleem is.
Bijvoorbeeld: een Word document dat gemaakt is met Windows kun je op een Mac openen als je daar ook Word (met min of meer de zelfde versie) gebruikt.

En dit lees ik:
Je bent geen tijd kwijt om te leren omgaan met nieuwe programma's. Office Web Apps hebben een vertrouwde Office-interface en bevatten enkele functies die je reeds gebruikt. En wanneer je aanvullende functies nodig hebt, kun je het bestand met één klik openen in het bijbehorende Microsoft Office-programma op je desktop.

Hier meer informatie:
http://www.microsoft.com/netherlands/mac/webapps

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/112298-Word-documenten-op-een-MAC
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben een trouwe Window-gebruiker, maar "moest" van mijn zoons ook eens Apple proberen. Ik werk op mijn MacBook met het gratis te downloaden Open Office, dat "looks and feels" als Word, Excel, etc.