Waarom klopt mijn schermresolutie na updaten naar Windows 8.1 niet meer?

Na het updaten naar Windows 8.1 vandaag klopt mijn Full HD 1080p schermresolutie niet meer als ik op bijvoorbeeld Google Chrome zit. Hoe komt dit? Ik heb al gekeken naar de instellingen op mijn laptop bij schermresolutie, die staat namelijk wel gewoon op 1920/1080...

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke monitor heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een Acer laptop @mrtwente
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@KapiteinJ , als ik dat zou weten, zou ik de vraag niet stellen;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@KapiteinJ , als ik dat zou weten, zou ik de vraag niet stellen;)

Antwoorden (1)

Als dit alleen bij de chrome browser voorkomt, lijkt het mij eerder op een compatibiliteitsprobleem van de browser dan dat het aan je machine of os ligt.
Deinstaleer dat gekke ding eens, en doe vervolgens een verse installatie.
Mocht het nog voorkomen, laat hem dan eens in de compatibiliteitsmodus draaien van een oudere os.

Mocht het probleem ook gewoon in windows zelf voorkomen, dan vermoed ik dat je driver niet goed is "ingehaakt" met de update.
Je zou dan de driver kunnen deinstalleren en windows opnieuw laten zoeken naar de "nieuwe" hardware.