Waar kan ik mijn windows 8 licentie achterhalen?

Op mijn werk moet ik geregeld nieuwe PC's voor zakelijke klanten installeren. Velen gebruiken nog Windows 7 en willen daarom ook downgraden.

Echter kopen zij bij een nieuwe PC een Windows 8 OEM licentie omdat deze standaard meegeleverd wordt.
Nu wil ik graag weten waar ik de licentie kan achterhalen nog voordat ik de Windows 8 installatie uitvoer.

Deze licentie moet namelijk gebruikt worden om Windows 7 te installeren (Downgrade). Microsoft heb ik gesproken en zij melden dat ik een willekeurig OEM licentie kan inkloppen, maar dit kan toch niet. Bovendien wil ik weten welke licentiecode er op de machine staat omdat die van de klant is.

Wie oh Wie kan mij helpen hiermee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om te beginnen: je hebt alleen downgraderechten als je in het bezit bent van Windows 8 Pro. Je vraagt waar je licentie van WIndows 8 is? Die wordt bij de PC geleverd, anders kun je die niet installeren.
Als je gebruik wilt gaan maken van de downgrademogelijkheid zul je *zelf* voor de installatiesoftware moeten zorgen van Windows 7 professional. Dat is de enige versie waarnaar je mag downgraden. Na de installatie kan je naar Microsoft bellen voor de license-key. En je raadt het al, dan gaan ze vragen naar de licentie van Windows 8p rof. Dus als je die niet hebt gaat het feest niet door, maar zonder die key is de zaak niet compleet, c.q. niet legaal geleverd.
escape
10 jaar geleden
escape
10 jaar geleden
In dat geval zou je key-viewer kunnen gebruiken.
Ik hoop dat ie werkt, zelf niet geprobeerd, nadeel is dat je dan eerst Windows 8 zou moeten gaan installeren.
Deze keyviewer is in elk geval niet illegaal, je kan er alleen je eigen key mee zien:
http://cl.ly/2b1C3T3B3b2Q
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Kan je die key niet zien als je kijkt bij de eigenschappen van "deze computer" Ik kan me herinneren dat ik dat een keer gezien heb...of ik vergis me nu. In ieder geval kan je het hiermee ook zien:
http://www.piriform.com/speccy