waarom zie ik geen interface in Ubuntu?

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist Ubuntu 13.10 op mijn desktop gezet. Als ik hem opstart zie ik het inlogscherm. Als ik dan inlog verschijnt die mooie, standaard Ubuntu achtergrond. Maar geen statusbalk of icoontjes. Ik kan wel op de rechter muisknop klikken voor een menu met enkele opties. Programma's starten vanaf het bureaublad is niet mogelijk. Hoe los ik dit op? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je bij installatie voor de betreffende (lege) desktop gekozen. Linux kan namelijk verschillende shells draaien. Degene welke je gekozen hebt (ik vermoed X-menu) heeft een lege desktop en alles is te benaderen via de rechter muisknop.