Ga in mapeigenschappen en schakel daar verborgen bestanden weergeven aan.
Ga nu naar je bureaublad en druk op f5 ( refresh/verversen ).
Nu zie je ergens op je bureaublad een inifile staan met de naam desktop.
Verwijder deze en doe vervolgens een herstart.

Als het goed is dan is dat hinderlijke blokje verdwenen.

Mocht hij toch nog aanwezig zijn, dan is er iets wat in de achtergrond mee opstart.
Ga dan naar start/uitvoeren en tik hierin msconfig
En loop de tabbladen opstarten en services eens kritisch na en verwijder de vinkjes van programma's of services die je niet kent.
Wel even onthouden welke je verwijdert heb, opdat je in geval van "rampspoed, hel en donder " deze instellingen weer terug kan zetten.